امروز جمعه 7 ارديبهشت 1403

یک هسته نوآور مستقر در مرکز نوآوری ترشیز زیرمجموعه مرکز آموزش عالی کاشمر موفق به طراحی و ساخت تونل دستگاههای ضدعفونی کننده پدالی هوشمند و مکانیکی شد

مدیر مرکز نوآوری ترشیز در گفتگو با روابط عمومی مرکز آموزش عالی کاشمر گفت: در راستای مقابله با شیوع ویروس کرونا دستگاه ضد عفونی کننده اتوماتیک دست مدل MS1P پدالی را که یکی از بهترین دستگاه­های ضد عفونی کننده است که توسط هسته نوآور "محبوب صنعت ترشیز"  مستقر در مرکز نوآوری ترشیز  طراحی و ساخته شد که ظرفیت مخزن این مدل 200mil و قابل شارژ است.
دکترمجیدعاقل اظهار داشت: با توجه به شیوع ویروس کرونا طی ماههای اخیر و اهمیت رعایت پروتکل های بهداشتی توسط آحاد جامعه از جمله زدن ماسک و ضدعفونی کردن دستها و سطوح کار طراحی و ساخت  تونل دستگاههای ضدعفونی کننده پدالی هوشمند و مکانیکی توسط این هسته نوآور مستقر در مرکز نوآوری ترشیز عملیاتی شد که این دستگاه بطور میانگین قادر به  هزار پاشش در هر شارژ است.
وی با اشاره به مشخصات این دستگاه ابراز کرد: جنس این محصول از فولاد گالوانیزه ورنگ بدنه آن الکترو استاتیک کوره ای چکشی با بهترین کیفیت است وولتاژکاری آن 12 ولت بوده که با منبع تغذیه تامین می­گردد.
وی  از استقرار 9 هسته نوآور در مرکز نوآوری و شتابدهی ترشیز خبر داد و گفت: توسعه فناوری و نوآوری، الزامی کلیدی در راستای توسعه و گذار به اقتصاد دانش بنیان است.
وی افزود: پیش از این نیز زمینه طراحی و ساخت دستگاه‌های "پوست کنی دانه گیاه کینوا" ، "دستگاه شست وشوی کشمش " و "خانه های تاشو"در این مرکز با کمک جوانانی صاحب ایده و خلاق فراهم شده است.
دکتر عاقل گفت: این دستگاه دارای پمپ قوی و بتا دوام است و به دلیل قدرت و دوام بالا برای مکان­های عمومی و فروشگاه­های بزرگ، بیمارستان­ها، مجتمع­های تجاری­ و اداری قابل استفاده است و ذرات آب را در حدود 30 میکرون پودر می­کند.
مرکز نوآوری ترشیز زیرمجموعه مرکز آموزش عالی کاشمر  از سال 98 با حمایت معاونت علمی و فناوری ریاستجمهوری با اختصاص فضایی با زیربنای 550 متر پذیرای جوانان خلاق و نوآور منطقه است.

دسته مطلب: