امروز شنبه 8 ارديبهشت 1403

پیام رئیس دانشگاه دولتی کاشمر به مناسبت گرامیداشت روز "بسیج اساتید"

رئیس مرکز آموزش عالی کاشمر در پیامی ضمن بزرگداشت 31 خرداد سالروز شهادت شهید دکتر مصطفی چمران و نامگذاری این روز به نام روز بسیج اساتید، پیامی صادر کرد.

متن پیام دکتر امین حسینی بدین شرح است: 31خردادماه یادآور شهادت دانشمندی وارسته،اسوه‌ علم و عمل،شخصیت دیندار و انقلابی شهید دکتر مصطفی چمران است که به پیشنهاد سازمان بسیج اساتید با موافقت رهبر فرزانه انقلاب اسلامی و تصویب شورای عالی انقلاب فرهنگی سالروز شهادت این شهید دانش‌دوست، به‌عنوان روز «بسیج اساتید»نامگذاری شده است.

پس از پایان جنگ تحمیلی 8 ساله شجره طیبه بسیج که توانست در تمام صحنه‌های فرهنگی، سازندگی، دشمن‌شناسی و دشمن‌ستیزی، علمی و جهادی، کارایی خود را نشان دهد و با ایثار و شهادت افتخار آفرینی کند، ضرورت ایجاد سنگر تولید علم و دانش‌افزایی آمیخته به مکتب بسیجی و تأسی از فرهنگ عاشورایی احساس شد، بنابر این با شکل گیری بسیج اساتید در دانشگاه‌ها و مؤسسات آموزش عالی این نهاد مقدس پناهگاه و ملجأ اساتید ارزشی و دغدغه‌مند شد و در طول حیاتش همواره تلاش کرد در راستای فرمایشات رهبر فرزانه انقلاب، فرماندهی جنگ نرم و با تشکیل گروه های مختلف علمی شاگردانی در تراز شهید مصطفی چمران تربیت کند.

بنابراین نامگذاری سالروز شهادت دکتر مصطفی چمران به نام روز بسیج اساتید اقدامی ارزشمند و پرمفهوم است که رسالتی سنگین برای جامعه‌ی علمی کشور به همراه دارد. با گرامیداشت روز بسیج اساتید،امیدوارم به یمن این روز بزرگ که یادآور مجاهدت ها و افتخارآفرینی شهدای دانشمند این مرز و بوم است بتوانیم در سایه همیاری وهم افزایی بیشتر علاوه بر جبران کارهای بر زمین مانده و تربیت دانشجویان مومن و متعهد بستر و زمینه را برای گسترش فرهنگ ناب محمدی و دستیابی به موفقیت ها و فتح قله های علمی جهان فراهم کنیم. ان شاالله