امروز شنبه 8 ارديبهشت 1403

پیام رئیس دانشگاه دولتی کاشمر به مناسبت سی و چهارمین سالروز رحلت حضرت امام خمینی(ره)

ئیس مرکز آموزش عالی کاشمر در پیامی ضمن بزرگداشت قیام خونین 15 خرداد، سالروز ارتحال ملکوتی بنیانگذار جمهوری اسلامی ایران حضرت امام خمینی(ره) را تسلیت گفت.

به گزارش روابط عمومی و امور بین الملل مرکز آموزش عالی کاشمر، متن پیام دکتر امین حسینی بدین شرح است:

خیزش مردمی و حمایت از دادخواهی و ظلم ستیزی حوزه علمیه قم در دهه چهل خورشیدی، مبارزه تاریخی 15 خرداد سال 1342 را رقم زد و نهال نوپای  قیام را با خون شهیدان مظلومش آبیاری کرد تا  در  بهمن ماه 1357 شجره طیبه انقلاب با باغبانی پیر دانای خمین، ثمره شیرین آزادی را به آزادی خواهان عالم هدیه داد و رحلت ملکوتی معمار کبیر انقلاب، در خرداد پرحادثه انقلاب، پانزدهمین روز این ماه را غمبارترین روز تاریخ جمهوری اسلامی ساخت.
اما، با همه ناگواری ها و تلخی هایی که در چهار دهه از عمر پربرکت انقلاب اسلامی رخ داده است، خداوند منان را به خاطر استمرار راه سرخ شهادت و ولایت که با راهبری آگاهانه رهبر فرزانه انقلاب و اراده مردم همیشه سرافراز ایران اسلامی  پر خروش ادامه دارد، شاکریم و به خود می بالیم که صاحب اقتدار و عزت هستیم. لذا  بر همه ماست که به عنوان رهروان طریق حضرت امام (ره) در جهت حفظ و ترویج فرهنگ انقلاب جهد و تلاش کنیم.
حال که امام عظیم‌الشأن با معرفی دانشگاه به عنوان کارخانه آدم سازی، اصلی ترین شعار انقلاب اسلامی را انسان سازی دانستند و این شعار حاکی از ارزش و جایگاهی است که دانشگاه دارد، وظیفه و مسؤلیت جامعه دانشگاهی در راستای حفظ کیان و ارزش های انقلاب اسلامی نسبت به دیگر اقشار سنگین تر و مهم تر است.

اکنون در سالروز این غم و حادثه اندوهبار، ضمن گرامیداشت یاد و خاطره شهدای والامقام قیام خونین ١۵ خرداد، یاد پیرجماران را گرامی داشته و  سی و چهارمین سالروز رحلت جانسوزش را به ملت بزرگ ایران اسلامی و جامعه دانشگاهی تسلیت و تعزیت عرض می نمایم.

دکتر امین حسینی
رئیس مرکز آموزش عالی کاشمر