امروز دوشنبه 10 ارديبهشت 1403

مرکز آموزش عالی کاشمر نگاه آينده‌نگر بر مبناي توسعه پايدار دارد

رئیس مرکز آموزش عالی کاشمر، توسعه پایدار را یکی از دغدغه های اصلی جوامع بشری دانست واظهار کرد: مرکز آموزش عالی کاشمرخوشبختانه نگاه آينده‌نگر بر مبناي توسعه پايدار دارد.
دکتر هادی معماریان در گفتگو با روابط عمومی و امور بین الملل مرکز آموزش عالی کاشمر با اشاره به اینکه در تعریف  توسعه پایدار دانشگاه ها نسل بندی شده اند؛ به این صورت که دانشگاه های نسل اول آموزش محوری را دنبال می کنند و دانشگاه های نسل دوم آموزش و پژوهش را مد نظر قرار داده اند،  دانشگاه های نسل سوم علاوه بر آموزش و پژوهش، کارآفرین هستند؛ گفت: دانشگاه های نسل چهارم و پنجم  ارزش آفرین و تمدن ساز به شمار می روند و ما تلاش داریم با برنامه ریزی لازم مرکز آموزش عالی کاشمر را به سمت دانشگاههای نسل سوم و چهارم سوق دهیم .
وی با تاکید براینکه  توسعه پایدار نیازمند بین رشته ای شدن و کارآمد شدن رشته ها در هم و در جامعه است؛ افزود : مرکز آموزش عالی کاشمر بستر مناسبی در منطقه ایجاد کرده به طوریکه علم در دسترس است و بنا دارد تلاش کند  افراد به یک مدرک دانشگاهی که سال ها قبل دریافت کرده اند، بسنده نکنند و به دنبال توانایی باشند. 
وی با برشمردن مزایای تحصیل در مرکز آموزش عالی کاشمر گفت: دولتي و رايگان بودن، داشتن برنامه راهبردي براي توسعه نرم افزاري و سخت افزاري، در دسترس بودن براي مردم منطقه، داشتن امکانات رفاهي و آموزش هاي متفرقه رايگان از جمله مزایای تحصیل در این مرکز است. 
وی گفت: مرکز آموزش عالی کاشمر به عنوان  متولی مرکز نوآوری و شتابدهی ترشیز، در مسیر تحقق توسعه پایدار منطقه برنامه ریزی های مطلوبی دارد.

دسته مطلب: