امروز جمعه 7 ارديبهشت 1403

مرکز آموزش عالی کاشمر میزبان یتیمان شد

همزمان با ماه مبارک رمضان و فرا رسید شهادت امیرالمومنین علی(ع) مرکز آموزش عالی کاشمر میزبان یتیمان شد.

 

به گزارش پایگاه خبری تحلیلی ایران نیوز آنلاین؛ به نقل از روابط عمومی مرکز آموزش عالی در همین خصوص رییس مرکز آموزش عالی کاشمر افزود: به منظور اکرام ایتام به همت  امور فرهنگی _ اجتماعی  این مرکز از مددجویان موسسه غدیر این شهر پذیرایی کرد.

هادی معماریان اظهار کرد: یاری رساندن به ایتام و نیازمندان از برکات ارزشمند ماه رمضان برای مسلمانان است، عملی پسندیده که به تحقق عدالت اجتماعی در جامعه کمک می کند و ریشه در فطرت انسان دارد و خشنودی و آرامش را برای او به ارمغان می آورد.

وی با بیان اینکه  دستگیری از نیازمندان در تمامی دین ها و فرهنگ ها امری پسندیده به شمار می رود، بیان کرد: تعالیم اسلامی تاکید زیادی بر بخشش و کمک به نیازمندان دارد و یاری رساندن به ایتام را از جمله کارهای صالح عنوان می کند و خداوند در قرآن کریم بارها واژه انفاق را به کار برده است و بخشش با قصد الهی و در راه رضای پروردگار را مورد ستایش قرار می دهد.

رییس مرکز آموزش عالی کاشمر با اعلام اینکه ماه رمضان فرصتی ارزشمند برای کمک کردن به افراد نیازمند و بخشش در مسیر دستیابی به رضایت ایزدمنان است و بخشی از حکمت ماه رمضان به این امر اختصاص دارد، افزود: دانشگاه ها و مراکز آموزش عالی در راستای ایفای مسئولیت اجتماعی خویش زمینه کمک به همنوعان خود را فراهم آورند.

وی با ابراز خرسندی از میزبانی فرزندان بی سرپرست موسسه غدیر در ضیافت افطاری گفت: باید تلاش کنیم زمینه تبلور فرهنگ یاریگری را پر رنگ تر در جامعه فراهم کنیم.

گفتنی است؛ ازجمله برنامه های این ضیافت الهی، اکران فیلم کارتونی «فهرست مقدس» و اهداء وسایل ورزشی به مددجویان غدیربود.

 

دسته مطلب: