امروز پنجشنبه 13 ارديبهشت 1403

قول مساعد معاون وزیر علوم برای رفع کمبودهای مرکز آموزش عالی کاشمر

معاون وزیر علوم و رییس سازمان امور دانشجویان کشور، برای رفع کمبودها و حل مشکلات مرکز آموزش عالی کاشمر قول مساعد داد.

دکتر هاشم داداش پور در بازید از مرکز آموزش عالی کاشمر طی سخنانی بر ماموریت گرایی دانشگاهها و انجام مسئولیت های آنها در قبال جامعه  تاکید کرد.
وی با اشاره به ماموریت تعریف شده برای دانشگاه های شرق کشور ، پیوند دانشگاه‌ها با مزیت‌های منطقه‌ای در راستای پاسخگویی به نیازهای جامعه را ضروری دانست.
وی گفت: عدم پاسخگویی دانشگاه‌هابه نیازهای جامعه محلی موجب میشود آنها نتوانند به رسالت خود عمل کنند.
داداش پور بر تعامل منطقه‌ای دانشگاه‌ها تاکید کرد و گفت:  تعامل دانشگاه‌های منطقه ای عامل اصلی ارتقاء دانشگاهها بواسطه انتقال تجارب علمی، هم افزایی، بالندگی و پویایی است.
وی در ادامه توانمند سازی دانشجویان در راستای مهارت افزایی و کسب و کار را در دانشگاهها ضروری دانست و گفت: باید  با در نظر گرفتن این اولویت در دانشگاهها به گونه ای برنامه ریزی شود تا دانشجو بعد از اتمام تحصیلات، بتواند راحت تر جذب بازار کار شود.
سرپرست مرکز آموزش عالی کاشمر  نیز در این جلسه با اشاره به فعالیت بیش از یک دهه مرکز آموزش عالی کاشمر گفت : در حال حاضر تعداد هزار دانشجو در شش رشته در این مرکز در مقطع کارشناسی مشغول تحصیل هستند و تعداد ۱۱ عضو هیأت علمی در آن فعالیت دارند.
دکتر امین حسینی با اشاره به ماموریت تعریف شده مرکز در گذشته در حوزه آب و محیط زیست گفت: منطقه ترشیز پتانسیلهای دیگری دارد  که باید در ماموریت دانشگاه توجه به این موارد صورت بگیرد و  از آنها استفاده شود.
وی افزود : در ماموریت تعریف شده  پتانسیل اعضای هیأت علمی و دانشجویان در نظر گرفته نشده که  لزوم اصلاح و باز تعریف آن مطابق با ظرفیتهای منطقه در حوزه علوم و فنون بین رشته ای و علوم انسانی، معادن، علوم انسانی و گردشگری احساس می شود.
وی با اشاره به کمبودها و مشکلات این مجموعه گفت: در حال حاضر در خصوص تغذیه دانشجویی، امکانات مرکز تندرستی  دانشجویان و باشگاه  کمبودهایی وجود دارد  که باید برای رفع آنها اعتبار تخصیص یابد.
گفتنی است ؛  دکتر داداش پور با حضور در مرکز آموزش عالی کاشمر از بخش‌های مختلف این دانشگاه سلف سرویس ، مرکز تندرستی و باشگاه و خوابگاه های دانشجویی بازید  و طی گفتگو با دانشجویان با امکانات و ظرفیت های مجموعه بیشتر آشنا شد و قول مساعدت برای رفع مشکلات را داد.

دسته مطلب: