امروز شنبه 8 ارديبهشت 1403

سامانه آموزش مجازی برخط (آنلاین) مرکز آموزش عالی کاشمر راه اندازی شد

رئیس مرکز آموزش عالی کاشمر  از راه اندازی سامانه آموزش مجازی برخط (آنلاین)  در این مرکز خبر داد.
دکترهادی معماریان خلیل آباد در گفتگو با روابط عمومی و امور بین الملل مرکز آموزش عالی کاشمر  گفت:  با توجه به  تعطیلی دانشگاه‌ها و مراکز آموزش عالی کشور برای جلوگیری از شیوع و گسترش ویروس کرونا و بر اساس بخشنامه‌ها و تأکید مسئوولان محترم وزارت علوم، تحقیقات و فناوری و همگام با سایر دانشگاه های کشور جهت برگزاری کلاس های مجازی برخط (آنلاین)، سامانه آموزش مجازی مرکز آموزش عالی کاشمر علاوه بر آموزش های آفلاين موجود راه اندازی شد.
معماریان در خصوص قابلیت های سامانه آموزش مجازی مرکز گفت: در این سامانه، امکان برگزاری 30 کلاس مجازی همزمان با ظرفیت 500 نفر مهیا ست؛ضمن آنکه قابلیت تعامل بحث بین استاد و دانشجو، به اشتراک گذاري فايل هاي آموزشي، برگزاري وبينار و امکان بررسی حضور- غیاب دانشجویان نيز وجود دارد.
وی با بیان اینکه تا بحال بیش از 320 عنوان درسی بر روی سامانه بارگزاری شده است؛ افزود: این سامانه قابلیت آن را دارد که چنانچه دانشجویی نتواند به هر دلیلی بصورت آنلاین از کلاس ها استفاده نماید، فایل دروس ارائه شده، بصورت آفلاین نیز برای استفاده در هر زمانی ذخیره می گردد. همچنین، راهنمایی‌های لازم به صورت کامل و تصویری در خصوص کار با سامانه و نرم افزارAdobe connect  نیز برای استادان و دانشجویان در سایت این مرکز  به آدرس http://vu.kashmar.ac.ir قرار داده شده است.
         معماریان گفت:  با توجه به درخواست وزارت عتف از وزارت محترم ارتباطات و فناوري اطلاعات جهت افزایش خدمات و تسهیل استفاده کاربران، هماهنگي هاي لازم در حال انجام بوده و حجم اینترنت استفاده شده برای اتصال به سامانه جهت دسترسی به کلاس ها و دانلود فایل های آموزشی رایگان است
وی اظهار داشت:  علاوه بر ارائه آموزش‌های لازم در سایت مرکز در خصوص کار با سامانه، تعداد 8 نفرپشتیبان سامانه جهت رفع مشکلات احتمالی در نظر گرفته شده است.
وی ضمن ابراز امیدواری جهت حفظ و افزایش کیفیت آموزش ها عنوان کرد: با برنامه ریزی های انجام شده  و با استعانت از پروردگار متعال و همدلی همه اعضای پر تلاش خانواده مرکز آموزش عالی کاشمر، بحران کنونی را تبدیل به فرصت خواهیم کرد.
 
وی افزود: جلسات مديران و گروه های آموزشی نیز از طریق این سامانه مدیریت و اجرا می شود.
مرکز آموزش عالی کاشمر در سال ۱۳۹۰ با دو رشته و ۳۰ دانشجو راه اندازی شد که اکنون حدود ۸۰۰ دانشجو در ۶ رشته این مرکز مشغول تحصیل هستند.

دسته مطلب: