امروز پنجشنبه 13 ارديبهشت 1403

روند رضایت بخش راه اندازی سامانه آموزش الکترونیکی مرکز آموزش عالی کاشمر

معاونت آموزشی مرکز آموزش عالی کاشمر گفت: خوشبختانه روند راه اندازی سامانه آموزش الکترونیکی مرکز بخوبی پیش رفته وانتظار می رود هفته آینده عملیاتی گردد.
دکتر میثم عابدین پور در گفتگو با روابط عمومی و امور بین الملل مرکز آموزش عالی کاشمر  گفت:بنابراین آموزش ها بصورت الکترونیکی و با جدیت بیشتر دنبال خواهد شد. لذا بهبود و افزایش کیفیت آموزش ها همکاری همه دانشجویان و اساتید گرامی را می طلبد.
وی اظهار داشت :آموزش های تصویری لازم نیز جهت ورود به سامانه و اجرای آن در حال تدوین است.
وی افزود: با توجه به شرایط جاری کشور، دانشجویانی که متقاضی میهمانی در نیمسال جاری می باشند باید  با دانشگاه مقصد در خصوص پذیرش دانشجوی میهمان و ارائه دروس مورد نظر  با هماهنگی مدیران محترم گروه ها هماهنگی شود
عابدین پور افزود:در صورت موافقت دانشگاه مقصد و ارائه دروس مورد نظر  دانشجویان با آموزش مرکز تماس تلفنی برقرار نمودخو درخواست خود را مطرح نمایند.
وی گفت: پس از ارسال نامه از مرکز آموزش عالی کاشمر به دانشگاه مقصد دانشجو باید نسبت به هماهنگی با مقصد و انجام مراحل اداری و ... اقدام و در پایان نمرات دروس گذرانده شده را طی نامه ی رسمی از مقصد به مبدا اعلام نمایید.
وی در خصوص دانشجویانی که متقاضی انتقال/میهمانی در سال تحصیلی 1400-1399 می باشند گفت: کما فی السابق دانشجویان  باید در خواست خود را در سامانه نقل و انتقال وزارت علوم از تاریخ ا الی 31 اردیبهشت ثبت نمایند.
وی با اشاره به دامه کلیه کلاس های نظری باقیمانده ی گروه ها و رشته های آموزشی شامل دروس (پایه، تخصصی و عمومی) مطابق با برنامه های آموزشی نیمسال دوم سال تحصیلی 98-99 به صورت مجازی (درون خط و برون خط) گفت:کلیه دروسی که ارائه مجازی آنها با تأیید استاد درس، مدیرگروه و معاون آموزشی امکان پذیر نباشند، مشمول یکی از موارد حذف درس (به استثنای دروس دانشجویان در شرف دانش آموختگی یا ترم آخر) و یا انتقال درس به نیمسال تابستان یا نیمسال پس از آن است و  شرایط ویژه حذف سقف اخذ واحد صرفاً برای همان نیمسال در همان درس برای دانشجویان لحاظ شده است.
 وی اظهار داشت: نمرة درس، پس از امتحان در نیمسال تابستان یا نیمسال پس از آن، در کارنامة نیمسال دوم سال تحصیلی ۹۹ - ۹۸ دانشجو ثبت خواهد شد.

وی با اشاره به ارائه گزارش آموزشی کلاس های مجازی برگزار شده توسط مدیران گروه ها به صورت هفتگی به معاونت آموزشی مرکز، گفت:امکان افزایش تعداد دروس معرفی به استاد تا دو برابر آیین نامه آموزشی معمول وجود دارد و
کلیه دانشجویانی که به هردلیل برای فراگیری درس به صورت مجازی مشکل داشته باشند، در صورت تمایل می توانند درخواست حذف یک درس، برخی از دروس و یا کل نیم سال تحصیلی را بدون پرداخت شهریه و بدون احتساب سنوات تحصیلی تا نیمه اول خردادماه ۱۳۹۹ از طریق پورتال خود جهت تأیید به گروه آموزشی ارائه نمایند.

معاون آموزشی مرکز آموزش عالی کاشمر  گفت: موارد خارج از این شیوه نامه پس از تقاضا در جلسه گروه و شورای آموزشی قابل بررسی خواهد بود.
وی از دانشجویان محترم مرکز خواست ؛ اخبار و اطلاعات آموزشی را فقط از طریق سایت و کانال های مجازی متعلق به مرکز پیگیری نمایند.
عابدین پور ابراز کرد: افزایش کیفیت آموزش مجازی وتبدیل بحران کنونی به فرصت، با درک متقابل، همدلی و کوشش همه استادان، کارکنان و دانشجویان محترم مرکزمحقق خواهد شد و باور داریم با استعانت از پروردگار متعال همچون گذشته از این بحران نیز سربلند بیرون خواهیم آمد.

دسته مطلب: