امروز يكشنبه 16 ارديبهشت 1403

دومین ثبت اختراع در مرکز آموزش عالی کاشمر

به گزارش روابط عمومی مرکز آموزش عالی کاشمر، دومین ثبت اختراع مرکز آموزش عالی کاشمر با موضوع دستگاه آبگیری کشمش به روش چرخشی مورد تایید اداره ثبت اختراعات کشور قرار گرفت.
این ثبت اختراع که در راستای کار تحقیقاتی تیم نوآور مستقر در مرکز نوآوری و شتابدهی ترشیز به سرپرستی رضا پاکدل مغانی دانش آموخته رشته مکانیک است، در رابطه با فرآوری و تبدیل انگور به کشمش می باشد.
دکتر مجید عاقل مدير مرکز نوآوري در این خصوص گفت: در آذر ماه ۱۳۹۷ استارت ایده توسط آقای پاکدل زده شد و تا اردیبهشت ماه ۱۳۹۸ مراحل تحقیقاتی و پژوهش در این حوزه انجام پذیرفت و پس از آن، تا پایان شهریور ماه ۹۸ کارساخت نمونه اوليه و بهره‌برداری از آن به طول انجامید. 
وی گفت: دستگاه متشکل از قطعات مکانيکي و الکترونيکي مختلف است که پس ازمرحله اوليه آبگیری پیشرفته، ‌در تکمیل طرح، گزینه‌های گرمایش وسرمایش به آن اضافه شد و براین اساس کشمش بعد از آب‌گیری، گرم وسرد می‌شود و ظرفیت فعلي دستگاه ۳۰۰ تن در ساعت است.
وی با اشاره به نامگذاری امسال به نام «تولید؛ دانش‌بنیان، اشتغال‌آفرین»  از سوی رهبر معظم انقلاب گفت:  اگر بخواهیم دانشگاه جهت تحقق شعار سال گام بردارد، درگام اول باید زیست بوم نوآوری و فناوری و رشد و دانش بنیان بودن را برای واحدهای دانشگاهی تعریف کرد و براي سرعت بخشي به اين امر نيز هم افزايي دستگاه هاي متولي و اجرايي، امري اجتناب ناپذير بوده و از ملزومات اين مسير است.

 

دسته مطلب: