امروز يكشنبه 16 ارديبهشت 1403

حکمرانی دانشگاه درتحقق شعار سال مؤثر است

رئیس مرکز آموزش عالی کاشمر با اشاره به لزوم توجه به مسئولیت اجتماعی دانشگاه‌ها گفت: حکمرانی دانشگاه به تحقق شعار سال کمک می کند.
دکتر هادی معماریان در گفتگو با روابط عمومی و امور بین الملل مرکز آموزش عالی کاشمر گفت: دانشگاه بخشی از سیستم جامعه است، با انجام مسئولیت اجتماعی در همه زمینه‌ها می‌تواند با گفتمان دانش بنیان، برای تولید، کارآفرینی و اشتغال راهگشا باشد.
وی با تاکید براینکه دانشگاه‌ها بهترین نقش آفرینی  را در تحقق شعار "تولید؛ دانش بنیان، اشتغال آفرین" می توانند داشته باشند افزود البته این امرمستلزم این است که از ظرفیت دانشگاه و دانشگاهیان بهره ببریم.
رئیس مرکز آموزش عالی کاشمرافزود: ما تلاش داریم علاوه بر مباحث آموزشی و پژوهشی، بر اساس سند راهبردی مصوب هیات امنا، زیست بوم فناوری، نوآوری و کارآفرینی را نیز نهادینه کنیم. در این زمینه تلاش می شود بخش هایی از جمله مرکز  نوآوری، استقرار تیم های نوآور و فعالیت شرکت های دانش بنیان را تعریف کنیم که در این راستا زمینه راه اندازی مرکز نوآوری و شتابدهی فراهم شده وهم اکنون بیش از 10 تیم نوآور در این مرکز مستقرند و اغلب آنها به سمت دانش بنیان شدن در حرکت هستند. وی افزود: البته در این زیست بوم سندی راهبردی بنام سند "امکان" برای مهارت افزایی دانشجویان تدوین شده که متأسفانه در دو سال اخیر بدلیل شرایط کرونایی نتوانستیم آن را اجرایی کنیم و با تغییر شرایط انشاالله در دستور کار مدیریت آموزشی مرکز قرار می گیرد.
معماریان گفت: حمایت از تیم های نوآور و طرح‌ها و ایده ها و برنامه های پژوهشی بلندمدت مبتنی بر حل مسأله و همین طور ایده‌هایی‌ که برای به محصول رسیدن و تجاری سازی شدن نیاز به سرمایه گذاری دارند، ضروری است.
وی ابراز کرد: برای اثرگذاری فعالیت های دانشگاهی در تحقق شعار سال، حمایت های جدی تری لازم است به طوری که دانشگاه با تبدیل شدن به یک سیستم منسجم و با توسعه کمی و کیفی مبتنی بر سند راهبردی بتواند با بخش‌های مختلف جامعه ارتباط برقرار کند و کارکرد مفیدی رقم بزند.
وی افزود: مرکز آموزش عالی کاشمر ساختاری است که در جهت حمایت جدی از ایده ها توانسته  خدمات خوبی در مرکز نوآوری و شتابدهی ترشیز که زیرمجموعه این دانشگاه است ارائه دهد و یقین داریم در صورت حمایت جدی از این زیست بوم  نوآوری و فناوری و رفع محدودیت ها و مشکلات فراروی توسعه کمی و کیفی مرکز آموزش عالی کاشمر و حمایت مادی و اعتباری از آن قطعاً بازگشت سرمایه و جلوگیری از مهاجرت نخبگان شهرستان در کوتاه مدت روی می دهد.
معماریان ابراز کرد: بستر عملیاتی شدن شعار"تولید؛ دانش بنیان، اشتغال آفرین"  آماده است مشروط براینکه از دانشگاه ها و فعالیت های دانش بنیان تحت حمایت دانشگاه ها حمایت  شود و در حد شعار باقی نماند.

دسته مطلب: