امروز پنجشنبه 13 ارديبهشت 1403

حرکت مرکز نوآوری و شتابدهی ترشیز به سمت خلاقیت و نواوری

مدیر مرکز نوآوری و شتابدهی ترشیز با ارائه گزارشی از اهم اقدامات انجام شده در این مرکز در راستای حرکت مرکز آموزش عالی کاشمر به سمت خلاقیت، ابداع و نوآوری خبر داد.
دکتر مجید عاقل در گفتگو با روابط عمومی و امور بین الملل مرکز آموزش عالی کاشمر با تاکید بر لزوم توجه به منشور پژوهش و فناوری مراکز دانشگاهی گفت: ما تلاش داریم با مدنظر قرار دادن مشکلات منطقه و تعریف پروژه‌های کاربردی و حرکت به سمت کارآفرینی با تکمیل چرخه ایده تا فناوری، دانشگاه را به سمت خلاقیت، ابداع و نوآوری سوق دهیم.
وی با اشاره به تعامل برون سازمانی مرکز با بخش های مختلف صنعتف خدماتی و ... و تعریف پروژه های مشترک، اذعان داشت: در تلاشيم جهت با ايجاد بستر مناسب در مسير اشتغال پايدار و کارآفريني برپايه محصولات دانش بنيان حرکت نماييم.
عاقل با اشاره به لزوم آشنا شدن دانشگاهیان با مفاهیم حقوقی ثبت شرکتها، قراردادها و ثبت اختراعات، قوانین تجارت و مذاکره به استقرار 10 واحد فناور در مرکز نوآوری و حمایتهای مادی و معنوی از این واحدها اشاره کرد وگفت: به هسته های فناوری که در مرکز نوآوری مستقر شوند حمايت های مالی و معنوی از جمله تهيه بيزنس پلن، ثبت اختراع، تسهيلات تجاري سازي و... در طول مدت زمان استقرار پرداخت میشود.
وی افزود: شرکتهای متقاضي تسهيلات مالی تا کنون بالغ بر 5 ميليارد ريال کمک مالی به صورت وام دریافت نموده و واحدهاي واجد رايط نيز از فضای استقرار و خدمات اينترنت و مشاوره و منتورينگ بهره مند گرديده اند.
مدیرمرکز نوآوری و شتابدهی ترشیز در ادامه با اشاره به اهمیت فعالیت شرکتهای دانش بنیان در تجاری سازی و توسعه کسب و کارهای جدید ابراز امیدواری کرد؛ شاهد تأسیس شرکت هاي دانش بنیان توسط اعضای هیئت علمی و دانشجویان دانشگاه و افزایش کمی و کیفی این شرکتها در منطقه باشیم.
عاقل در پايان با اشاره به حمایت دانشگاه از ثبت اختراعات داخلی و حمایت از اساتید و دانشجویان نوآور و فناور و برگزاری منظم کارگاه‌های فناورانه در طول سال، کمک به رونق اقتصاد محلی با افزایش بهره مندی واحدهای نوآور و فناور از خدمات مرکز نوآوری را جزو رسالت های اصلی مرکز نوآوری و شتابدهی ترشیز عنوان کرد.

دسته مطلب: