امروز دوشنبه 10 ارديبهشت 1403

جلسه جهاد تبیین به مناسبت هفته دفاع مقدس در مرکز آموزش عالی کاشمر برگزار شد

 جلسه جهاد تبیین به مناسبت هفته دفاع مقدس با حضور سرهنگ حسینی، مسئول بسیج ادارات شهرستان کاشمر، سرهنگ شکوهی، رئیس، اعضای هیات علمی و کارکنان مرکز آموزش عالی کاشمر و سخنرانی حجت الاسلام چهکندی نژاد، مسئول نهاد رهبری سپاه پاسداران شهرستان کاشمردر نمازخانه مرکز آموزش عالی کاشمر برگزار شد.

حجت الاسلام چهکندی نژادضمن گرامیداشت یاد و خاطره حماسه سازان هشت سال دفاع مقدس اظهار کرد: آمار و اطلاعات موجود نشان می دهد حدود 80 کشور به صورت مستقیم و غیر مستقیم از طریق تامین نیروی انسانی و تجهیزات از صدام حمایت میکردند و در اینطرف قضیه ایرانی تنها، دست خالی، ارتش بهم ریخته و سپاه تازه تاسیس قرار داشت و عامل پیروزی در این جنگ نابرابر ایمان، باورها، اعتقادات و ارزشها بود. وی گفت: آنها همه چیز را درست محاسبه کرده بودند اما آنچه را که به آن توجه نکرده بودند خدا بود و جمله ید الله فوق ایدیهم برای آنها هیچ معنا و مفهومی نداشت. اما فهمیدند که این اعتقادات کارایی دارد و کار خودش را انجام میدهد و این موضوع و باور، اوج اقتدار ایران در جنگ تحمیلی بود.لذا تمام هزینه خود را جهت از بین بردن اعتقادات ملت ایران از جمله با ایجاد بیش از 360 کانال ماهواره ای صرف کردند.

ایشان عامل دیگر موثر در پیروزی جنگ تحمیلی را اتحاد و همدلی بین مردم ایران دانست و اضهار داشت: شهدای ما به وسعت جغرافیای ایران است و دشمن به دنبال ایجاد تفرقه بین اقشار مختلف جامعه از جمله بین مراکز دینی و علمی، بین صنوف مختلف و اختلاف بین شیعه و اهل سنت می باشد تا از این طریف اتحاد بین مردم ایران از بین برود.