امروز يكشنبه 16 ارديبهشت 1403

برنامۀ بازدید تیم های نوآور مرکز نوآوری و شتابدهی ترشیز از کارخانه نوآوری مشهد برگزار شد

در راستای مهارت‌افزایی و آشنایی تیم های نوآور مستقر در  مرکز نوآوری و شتابدهی ترشیز با مفاهیم ایده‌پردازی و کسب‌وکار دانش‌بنیان، بازدید از مجموعه کارخانه نوآوری مشهد انجام شد.
به گزارش  روابط عمومی و امور بین الملل مرکز آموزش عالی کاشمر، این بازدید با هدف ایجاد امید، انگیزه و اثرگذاری  بر صاحبان ایده برگزار شد تا تیم های نوآور و فناور مرکز نوآوری و شتابدهی ترشیز با شتابدهنده‌ها، فضای اشتراک کاری، تامین‌کنندگان خدمات، برای راه اندازی و توسعه کسب و کارها بیشتر آشنا شوند تا بدین سان فرهنگ پویایی و شکل گیری اجتماع نوآوری شکل گیرد. 
 در همین راستا بازدید علمی از مجموعه کارخانه نوآوری  مشهد با حضور  تیم ها و هسته هاي نوآور و فناور مرکز نوآوری و شتابدهی ترشیز برگزار شد و شرکت‌کنندگان از نزدیک با تیم‌های استارت‌آپی مستقر در این مجموعه آشنا شدند.
گفتنی است؛ شهرداری مشهد به عنوان مالک، طراح و سازنده کارخانه نوآوری مشهد در کمتر از 2 سال فضای زیبای اين کارخانه در مکان کارخانه سابق کوکاکولا راه اندازی نموده و در سال 99 پس از برگزاری فراخوان و مناقصه توسط شهرداری مشهد، شتاب‌دهنده کسب‌وکار فردوسی به مدت 5 سال به عنوان بهره بردار کارخانه نوآوری مشهد انتخاب شده است به طوریکه شتابدهنده فردوسی مسئولیت طراحی و پیاده سازی محتوایی، هم افزایی و کنار هم قرار دادن زیست بوم شرق کشور را در این مجموعه به عهده گرفته و  کارخانه نوآوری مشهد میزبان بازیگران اصلی زیست بوم نوآوری و فعالیت‌ آنها مي باشد.
در حال حاضر کارخانه نوآوري مشهد در زميني به مساحت 10000 متر مربع، ميزبان 20 هسته و شرکت نوآور و فناور، 4 شتابدهنده و 150 فريلنسر در فضاي کار اشتراکي خود مي باشند.

 

دسته مطلب: