امروز جمعه 14 ارديبهشت 1403

آمادگی مرکزآموزش عالی کاشمر برای برگزاری نوبت اول کنکور 1402

 نماینده تام‌الاختیار سازمان سنجش کشور و سرپرست مرکز آموزش عالی کاشمر گفت: این مجموعه برای برگزاری نوبت اول کنکور ۱۴۰۲ در روزهای ۲۹ و ۳۰ دی ماه آمادگی کامل دارد.
دکتر امین حسینی در گفتگو با روابط عمومی و امور بین الملل مرکز آموزش عالی کاشمر اظهارداشت: دو هزار و 482 داوطلب کنکور در پنج گروه آزمایشی طی این دو روز در کاشمر با یکدیگر به رقابت می پردازند. وی با بیان اینکه گروه آزمایش علوم تجربی با هزار و ۲۲۶ داوطلب و گروه هنر با ۹۳داوطلب بیشترین و کمترین تعداد داوطلبین را درکاشمر به خود اختصاص داده اند؛ افزود: ۵۴ درصد داوطلبان را زنان تشکیل می دهند.
 دکترحسینی گفت: کارت ورود به جلسه نوبت اول کنکور ۱۴۰۲ در سایت سازمان سنجش آموزش کشور قابل مشاهده است.
وی افزود: حوزه رفع نقص کارت نیز از روز چهارشنبه 28 دی ماه از ساعت 8 صبح لغایت 5 بعداز ظهر در مرکز آموزش عالی کاشمر فعال است و داوطلبانی که جهت کارت ورود به جلسه یا پرینت آن و سایر موارد مرتبط مشکل دارند می توانند در تاریخ و ساعت فوق با مراجعه به دانشگاه مشکلات خود را برطرف نمایند.
 رئیس مرکز آموزش عالی کاشمر گفت: علاوه بر این مجموعه دانشگاهی ، دانشگاه پیام نور نیز به عنوان حوزه امتحانی در نظر گرفته شده است. وی گفت: با توجه به تقارن برگزاری نوبت اول آزمون سراسری سال ۱۴۰۱ (۲۹ و ۳۰ دی) با فصل سرد سال، برای گرمایش حوزه ها چاره اندیشی شده است و تلاش می شود تا آزمون سراسری سال ۱۴۰۲ همچون آزمون‌های قبلی در سنوات گذشته سالم، ایمن و استاندارد برگزار شود. گفتنی است؛ نوبت اول کنکور ۱۴۰۲ در روزهای ۲۹ و ۳۰ دی ماه ۱۴۰۱ در ۴۱۷ شهر و ۵۸۵ حوزه اصلی و بیش از ۲ هزار حوزه فرعی برگزار می‌شود.
 تعداد ۹۱۵ هزار و ۱۵۱ نفر به عنوان داوطلب واقعی در نوبت اول کنکور ۱۴۰۱ در دی ماه شرکت می‌کنند و با توجه به اینکه برخی از افراد مایل هستند علاوه بر گروه آزمایشی اصلی، در گروه‌های آزمایشی زبان و هنر هم شرکت کنند، در نهایت برای ۹۷۸ هزار و ۴۶۰ نفر در نوبت اول کنکور کارت ورود به جلسه صادر شده است.

"روابط عمومی و امور بین الملل مرکز آموزش عالی کاشمر"