✍️ مقاله دکتر محمدرضا فرنگی، عضو هیات علمی رشته آموزش زبان انگلیسی مرکز آموزش عالی کاشمر (دانشگاه دولتی) با همکاری پروفسور ناصر رشیدی استاد تمام دانشکده زبان و ادبیات های خارجی دانشگاه شیراز و آقای محمد جوکار کارشناسی ارشد آموزش زبان انگلیسی از دانشگاه شیراز در نشریهSocial Sciences & Humanities Open از انتشارات بین المللی و معتبر ELSEVIERدر کشور انگلستان و با درجهبندی Q1 (SJR) به چاپ رسیده است.
این پژوهش با عنوان
Preferences for written corrective feedback among field-dependent and field-independent EFL Learners: A mixed-methods investigation
با بهکارگیری یک روششناسی ترکیبی (کیفی-کمی)، به بررسی ترجیحات زبانآموزان انگلیسی به عنوان زبان خارجی (EFL) با سبکهای شناختی مختلف—یعنی وابسته به زمینه و مستقل از زمینه—در مورد بازخورد اصلاحی کتبی میپردازد. هدف اصلی این مطالعه آن است که دریابد آیا بین سبک شناختی زبانآموزان (که به میزان اتکای آنها به زمینهٔ اطراف برای پردازش اطلاعات اشاره دارد) و ترجیح آنها برای انواع خاصی از بازخورد (مانند بازخورد مستقیم، غیرمستقیم، یا فرازبانی) ارتباطی وجود دارد یا خیر. این تحقیق در پی درک این مسئله است که چگونه میتوان بازخوردهای اصلاحی را به صورت شخصیسازیشده و متناسب با ویژگیهای شناختی یادگیرندگان ارائه داد تا اثربخشی آن را به حداکثر رساند
. 🔗 لینک مقاله:
https://www.sciencedirect.com/science/article/pii/S2590291125004280?via%3Dihub