نام و نامخانوادگی | عنوان شغلی – مسئولیت ها | شماره تماس | |
---|---|---|---|
دکتر زینب محمدحسینی نوه | رئیس گروه نظارت و ارزیابی | ۰۵۱۵۵۲۵۸۸۰۱-داخلی۱۱۱ |
جهت برقراری ارتباط با دفتر نظارت و ارزیابی مرکزآموزش عالی کاشمر
از طریق ایمیل nezarat@kashmar.ac.ir اقدام فرمایید.
اهداف مدیریت نظارت، ارزیابی و تضمین کیفیت (ناتک) در دانشگاه ها
- تحلیل نظام مند و راهبردی رسالت، اهداف و عملکرد مؤسسه به منظور شناسایی نقاط قوت و ضعف و فرصت ها و چالش ها
- نهادینه کردن و اشاعه فرهنگ نظارت، ارزیابی و تضمین کیفیت در مؤسسه
- ارتقای کیفیت مولفه های دروندادی، فرایندی و بروندادی مؤسسه
- نهادینه کردن ارزیابی درونی به عنوان یکی از فرایندهای اصلی برنامه ریزی بهبود کیفیت فعالیت های آموزشی، پژوهشی و فناوری، فرهنگی و اجتماعی، دانشجویی و اجرایی موسسه
- افزایش بهره وری با استفاده از فرایند نظام مند نظارت، ارزیابی و تضمین کیفیت مؤسسه
- ایجاد وحدت رویه در امر نظارت، ارزیابی و تضمین کیفیت در همه حوزه های عملکردی مؤسسه
- تقویت زمینه های پاسخگویی موسسه به ذینفعان داخلی و بیرونی
- ارتقا و تضمین کیفیت نظام مند مؤسسه از طریق بررسی و مقایسه وضعیت موجود با استانداردهای ملی منطقه ای و بین المللی
وظایف و اختیارات مدیر نظارت، ارزیابی و تضمین کیفیت (ناتک)
۱. نظارت و ارزیابی مستمر بر کیفیت دانشگاه و تعیین میزان تحقق اهداف در ابعاد آموزشی، پژوهشی، فناوری، فرهنگی و اجتماعی، دانشجویی و اداری مالی و پشتیبانی
۲. هدایت و مشارکت فعالانه در ارزیابی راهبردی و تدوین سند جامع دانشگاه
۳. نظارت و ارزیابی برنامههای راهبردی و عملیاتی دانشگاه و پایش مستمر و نظاممند میزان پیشرفت و تحقق برنامهها
۴. تشکیل کارگروه های تخصصی ناتک با هماهنگی رئیس دانشگاه
۵. نظارت بر حسن اجرای مصوبات شورا، آئین نامه ها و دستورالعمل ها در تمام حوزه های فعالیت دانشگاه
۶. مدیریت امور ارزیابی درونی واحدها و گروه های آموزشی و پژوهشی دانشگاه
۷. پیگیری و تحقق اقدامات ناشی از ارزیابی های درونی و بیرونی دانشگاه به منظور تدوین برنامه های بهبود کیفیت عملکرد معاونت ها، واحدها و گروه های کاری دانشگاه
۸. فراهم نمودن بستر مناسب برای ارزیابی بیرونی توسط نهادهای تخصصی دولتی و غیردولتی
۹. ارزیابی و ارائه گزارش عملکرد واحدهای سازمانی (مؤسسه) دانشگاه شامل معاونت ها، دفتر ارتباط با صنعت، دانشکده ها، گروه های آموزشی و پژوهشی، شوراها و کمیتههای تخصصی (در ابعاد آموزشی، پژوهش و فناوری، فرهنگی و اجتماعی، دانشجویی، زیرساختی و اداری و مالی)
۱۰. ارزیابی عملکرد مدیران، اعضای دانشگاه (اعم از هیأت علمی و غیر هیأتعلمی) و واحدهای فناور
۱۱. دریافت و تجزیه و تحلیل آمار و اطلاعات و دسترسی به کلیه اسناد و مدارک مورد نیاز به منظور نظارت، ارزیابی وتضمین کیفیت دانشگاه و سنجش میزان دستیابی به اهداف مورد نظر
۱۲. همکاری و هماهنگی لازم برای انجام ارزیابی توسط مرکز ناتک وزارت علوم، تحقیقات و فناوری و هیأت های ناتک استان
۱۳. پیگیری اقدامات و برنامه های بهبود کیفیت واحدها و گروه های دانشگاه براساس گزارش های نظارت و ارزیابی
۱۴. دریافت و تجزیه و تحلیل آمار و اطلاعات دانشگاه به منظور سنجش میزان دستیابی به اهداف مورد نظر ماده ۲ آیین نامه نظارت (۲۲/۰۵/۱۳۹۶) و ارسال گزارش عملکرد در پایان هر نیمسال تحصیلی به دبیرخانه شورای ناتک وزارت عتف
۱۵. تهیه پیوست ارزیابی برای تمامی طرح ها و برنامه های دانشگاه
۱۶. تحلیل و ارزیابی طرح ها و سیاست های راهبردی، توسعه رشته ها، جذب هیأت علمی و نیروی انسانی، پذیرش و تعیین ظرفیت دانشجو، تعیین ظرفیت پذیرش واحدهای فناور و نظارت بر خروج واحدهای مذکور، ایجاد و گسترش گروه های آموزشی و پژوهشی و ارتقای سطح واحدهای دانشگاه و ارائه آن به شورا
۱۷. توانمندسازی اعضای هیأت علمی، کارشناسان، تمامی همکاران دانشگاه و واحدهای فناوری در حوزه ناتک
۱۸. سایر وظایف مرتبط که از سوی شورا به مدیریت محول می شود.
تبصره ۱: در راستای بهبود کارایی و اثربخشی فعالیت های برنامه ریزی، ناتک موسسه باید سیستم اطلاعاتی مناسب و یکپارچه مستقر نماید.
تبصره ۲: کلیه واحدها و اعضای موسسه در قبال ارائه اسناد، مدارک و اطلاعات درست و بموقع به مدیریت ناتک، موظف و پاسخگو هستند.
وظایف و اختیارات شورای نظارت، ارزیابی و تضمین کیفیت در موسسه های آموزش عالی
- هدایت و راهبری فعالیت های نظارت، ارزیابی و تضمین کیفیت و ارائه پیشنهادها به رئیس دانشگاه
- بررسی و تصویب طرح های پیشنهادی مربوط به نظارت، ارزیابی وتضمین کیفیت دانشگاه
- ارائه پیشنهادهای لازم در زمینه فراهم آوردن منابع و امکانات مناسب برای انجام بهینه نظارت، ارزیابی و تضمین کیفیت به رئیس دانشگاه
- تنظیم و تصویب دستورالعمل های داخلی مرتبط با اجرای نظارت، ارزیابی وتضمین کیفیت دانشگاه
- دریافت و بررسی گزارش های نظارت و ارزیابی معاونت ها، دانشکده ها، واحدها و گروه های کاری دانشگاه و ارائه آن به بخش های مربوط به منظور تغییر، اصلاح و تدوین برنامه های بهبود کیفیت
- بررسی و ارزیابی طرح ها و سیاست های راهبردی، توسعه رشته ها، جذب هیأت علمی و نیروی انسانی، پذیرش و تعیین ظرفیت دانشجو، ایجاد و گسترش گروه های آموزشی و ارتقای سطح واحدهای دانشگاه برای طرح و تصویب نهایی در شورای دانشگاه
اعضای شورای نظارت، ارزیابی و تضمین کیفیت (ناتک)
دکتر امین حسینی رئیس مرکز و رییس شورا
دکتر هادی دهقان معاون آموزشی، پژوهشی و دانشجویی و نایب رییس شورا
دکتر زینب محمد حسینی نوه رئیس گروه ناتک و دبیر شورا
دکتر مهدی مکاری مدیر امور آموزشی و پژوهشی
دکتر سمیه گلدوی عضو هیات علمی