نام و نامخانوادگی | عنوان شغلی – مسئولیت ها | شماره تماس | |
---|---|---|---|
دکتر مهدی مکاری | مدیر آموزشی و پژوهشی | ۰۵۱۵۵۲۵۸۸۰۱ – داخلی۱۰۳ |
وظایف و اختیارات مدیریت امور آموزشی:
– برنامه ریزی و بهره وری مطلوب از امکانات و تسهیلات و تجهیزات و نیروی انسانی آموزشی و پژوهشی در جهت ارتقاء سطح علمی دانشگاه.
– مکاتبه با مراجع ذی صلاح جهت اخذ مجوز ایجاد گروه آموزشی و یا رشته و گرایش های جدید.
– همکاری با واحدهای ذی ربط جهت برگزاری کارگاه های آموزشی برای پرسنل شاغل در بخشهای آموزشی دانشکده ها.
– انجام امور مربوط به بازنگری دروس.
– استعلام از سازمان سنجش آموزش کشور در مورد ظرفیت های پذیرش دانشجودر مقاطع مختلف تحصیلی در آزمون سراسری
– ارسال فرمهای اعلام ظرفیت به دانشکده ها و بررسی ظرفیتهای اعلام شده از سوی دانشکده ها و تطابق با آئین نامه های مصوب موجود.
– همکاری در تدوین آئین نامه های اجرائی مربوط به حوزه معاونت آموزشی دانشگاه.
– مطالعه و اتخاذ تصمیم در مورد مسائل آموزشی با کمک مسئولان ذی ربط.
– تدوین، برنامه ریزی و پیشنهاد اصول اجرایی امور آموزشی دانشگاه.
– تهیه، تنظیم و نگهداری برنامه های مصوب آموزشی دانشجویان و تدوین مقررات مربوط به صورت کاتولوگهای معرفی دوره های آموزشی.
– تهیه و ابلاغ تقویم دانشگاه و نظارت بر تنظیم برنامه های هفتگی و امتحانی دروس دوره های کارشناسی دانشگاه.
– نظارت بر حسن اجرای آیین نامه ها، بخشنامه ها و مصوبات آموزشی در واحدهای ذیربط و نظارت بر اداره خدمات آموزشی در واحدهای تابعه.
– رسیدگی به مشکلات دانشجویان در مقاطع کارشناسی و برآورد نارسائی های آئین نامه ها و مصوبات و پیشنهاد راه حل به معاونت آموزشی و تحصیلات تکمیلی دانشگاه.
– همکاری با مسئولین دانشگاه و وزارتخانه درامر برگزاری امتحانات ورودی دانشگاهها و …
– نظارت بر اجرای آئین نامه ها در خصوص انتقال و میهمانی دانشجویان.
– استفاده از آمار و اطلاعا ت جهت برنامه ریزی ، نظارت و ارزیابی دانشجویان جدید الورود و دانش آموخته دوره های کارشناسی.
– نظر خواهی از دانشکده ها در خصوص تغییرات برنامه های آموزشی.
– انجام امور ثبت نام و امتحانات دانشجویان در کلیه مقاطع مختلف تحصیلی براساس سیاستهای متخذه.
– دریافت لیست پذیرفته شدگان از سازمان سنجش آموزش کشور.
– اعمال دستورالعمل های صادره در خصوص ثبت نام پذیرفته شدگان در هر ترم.
– همکاری با دانشکده ها در تهیه برنامه های هفتگی و ارسال آن به واحد رایانه و تهیه کد دروس.
– انجام امور مربوط به امور پذیرفته شدگان.
– پاسخگویی به سئوالات دانشجویان در زمینه امور آموزشی.
– انجام امور مربوط به صدور گواهی ، معرفی نامه وسایر مکاتبات.
– ابلاغ برنامه های امتحانی برطبق تصمیمات متخذه به گروه های آموزشی ونظارت بر امر امتحانات پایان ترم.
– دریافت لیست نمرات و حضور و غیاب و ارسال آن به واحد رایانه و تهیه کارنامه تحصیلی دانشجویان.
– انجام امور مربوط به تطبیق واحدها و راهنمایی دانشجویان در زمینه انتخاب دروس.
– کنترل وضعیت آموزشی کلیه دانش آموختگان درجهت رعایت تقسیم بندی دروس تعیین شده ، کنترل نمرات مکتسبه و اعمال آیین نامه های مربوط .
– صدور گواهی های موقت دانش آموختگان.
– تهیه آمار دانش آموختگان در پایان هر ترم و ارائه آن به مسئولین ذیربط.
– ارسال تأییدیه فارغ التحصیلی به دانشگاهها و مراکز دولتی.
– حفظ و نگهداری سوابق تحصیلی دانش آموختگان.
شرح وظایف مدیریت پژوهشی
- دبیری شورای پژوهشی دانشگاه و تنظیم و تدوین مصوبات این شورا
- محاسبات مربوط به تشویقی مقالات و پژوهانه اعضای هیات علمی
- هماهنگی و پیگیری رویدادهای هفته پژوهش
- معرفی پژوهشگر برتر هر سال پژوهشی
- امتیازدهی پروندههای ترفیع اعضای هیات علمی
- ارزشیابی پیشرفت فعالیتهای پژوهشی دانشگاه و تهیه گزارش سالیانه
- برنامهریزی و همکاری با اعضای هیات علمی در انتشار تالیفات و کتب ترجمه شده
- انجام امور مربوط به فرصتهای مطالعاتی طرح ارتباط با صنعت اعضای هیات علمی
- بررسی پروندههای جذب، تبدیل وضعیت و ارتقاء اعضای هیات علمی
- برقراری ارتباط با اساتید و صاحب نظران و متخصصان و ترغیب آنان جهت ارائه مقالات، ترجمه و تالیفات علمی جهت بررسی و نشر در مجلات علمی و فنی دانشگاهها.
- انجام امور مربوط به همکاریهای علمی و تحقیقاتی با بخش صنایع کشور
- برقراری ارتباط با صنایع و کارخانجات برای عقد قرارداد در مورد طرحهای علمی و تحقیقاتی به منظور تقویت ارتباط صنعت با جامعه
- برنامهریزی و سیاست گذاری در خصوص کارآموزی دانشجویان
- تشویق اعضای هیات علمی برای اجرای پژوهشهای کاربردی و فن بازاریابی پژوهش
- برنامه ریزی در خصوص اشاعه فرهنگ کارآفرینی در بین اعضای هیات علمی و دانشجویان
- حمایت از کارآفرینان به عنوان الگو برای دانشجویان
- هدایت دانشجویان برای کاربردی نمودن تخصص خود
- آشنا نمودن دانشجویان به کلیه زمینههای شغلی موجود در جامعه
- همفکری با مدیران گروههای آموزشی به منظور ترغیب آنها به تاسیس دورههای میان رشتهای کاربردی
- انجام سایر امور محوله از سوی مقام مافوق
کارمندان حوزه آموزش و پژوهش
مدیر آموزشی، پژوهشی : آقای دکتر مکاری
کارشناس مسئول آموزش: آقای دلیری راد
امور شهریه / فارغ التحصیلان / بین الملل : خانم نمازی
پذیرش و ثبت نام / نظام وظیفه : خانم اکبری
امتحانات / آموزش / سامانه های مجازی : آقای فرهمند
امور کلاسها : خانم خاکسار
امور پژوهشی : خانم منتظری