امروز جمعه 10 فروردين 1403

کتاب سالمندی فعال و فعالیت جسمانی منتشر شد

این کتاب اولین ترجمه  دکتر عصمت رشیدی استادیار گروه علوم ورزشی مرکز آموزش عالی کاشمر است که با نام مرکز آموزش عالی کاشمر منتشر شده‌ است. 
به گزارش روابط عمومی و امور بین الملل مرکز آموزش عالی کاشمر، در این کتاب به ارائه دستورالعمل‌ها و ورزش‌های کاربردی در دروه سالمندی پرداخته‌شده و پیشنهادهایی در خصوص فعالیتهای جسمانی دراین دوره ارائه نموده‌است.
علاوه بر دکتر رشیدی اساتید دیگری از جمله آقایان دکتر حسین طاهری چادرنشین، دکتر مهدی زارعی، وحید ناصری و محمد‌رضا حقی رودی در زمره مترجمان این کتاب هستند.
با توجه به اینکه در مقیاس جهانی بخش 65 ساله ها به بالا به سرعت در حال افزایش است، مشارکت منظم در فعالیتهای بدنی برای حفظ سلامتی به ویژه با افزایش سن ضرورت دارد. 
نتایج تحقیقات نشان داده‌اند افرادی که در سالهای بزرگسالی خود فعال هستند میزان کمتری از بیماری ( به عنوان مثال بیماری‌های قلبی، عروقی دیابت، سرطان روده بزرگ و پستان) و ناتوانی را نشان می دهند. برخلاف همتایان بی تحرک جسمانی، افراد مسنی که از نظر جسمی فعال‌تر هستند از وزن بدنی مناسب تر، عملکرد شناختی بیشترو سلامت عملرکدی بهتری برخوردارند.
کتاب "سالمندی فعال و فعالیت جسمانی" وعده می دهد که منبعی فوق‌العاده برای هر حرفه ای باشد که بزرگسالان در آن مشغول به کار هستند.  

این کتاب در پنج فصل و 187 صفحه در قطع وزیری به چاپ رسیده و مناسب برای دانشجویان مقطع کارشناسی و کارشناسی ارشد است.

دسته مطلب: