امروز پنجشنبه 9 فروردين 1403

سه روز رقابت داوطلبان آزمون کارشناسی ارشد ناپیوسته ۱۴۰۰ در کاشمر پایان یافت

نماینده تام الاختیار مرکز آموزش عالی کاشمر از پایان رقابت هزار و پانصد داوطلب کارشناسی ارشد ۱۴۰۰ در کاشمر خبر داد.
دکترهادی معماریان در گفتگو با روابط عمومی و امور بین الملل مرکز آموزش عالی کاشمر این آزمون با رعایت دستو‌ العمل های بهداشتی و در نوبت صبح روزهای چهارشنبه، پنج شنبه و جمعه، ششم، هفتم و هشتم مرداد ماه سال ۱۴۰۰ برگزار شد.
دکتر معماریان با بیان اینکه تعداد داوطلبان نسبت به پارسال در حوزه امتحانی  مرکز آموزش عالی کاشمر افزایش داشت به طوریکه در سال ۹۹ این  مرکز  میزبان هزار و ۱۵۳ داوطلب بود؛ افزود: در کنکور ارشد امسال هزار و پانصد داوطلب داوطلب در کاشمر در  گروه‌های مختلف امتحانی آزمون دادند.
وی با بیان اینکه در کل کشور تعداد داوطلبان آزمون ارشد ۹درصد کاهش داشته است؛ افزود: به منظور کاهش تردد بین شهری و جلوگیری از تجمع داوطلبان در حوزه‌ها با توجه به شرایط کرونایی،  سازمان سنجش آموزش کشور  تعداد حوزه‌ها را از ۲۳۶ به ۳۷۹ حوزه و شهرهای امتحانی را از  ۸۰ به ۱۷۹ شهر افزایش داد.
معماریان ابراز کرد: با توجه به شرایط ویژه این آزمون و سایه‌انداختن ویروس کرونا بر همه امور روزمره، تمهیدات بهداشتی خاصی در نظر گرفته‌شد و در این راستا ضدعفونی کردن تمامی سالن‌های برگزاری آزمون براساس پروتکل‌های بهداشتی ابلاغی وزارت بهداشت و سازمان سنجش آموزش کشور در دستور کار این حوزه امتحانی قرار گرفت.
نماینده تام‌الاختیار سازمان سنجش آموزش کشور در کاشمر با بیان این که تمامی تمهیدات پزشکی و بهداشتی با نظارت مستقیم مرکز بهداشت انجام شد؛ از عوامل اجرایی این آزمون و همکاری سایر ادارات و نهادها اعم از نیروهای انتظامی، امنیتی و هلال احمر و ... جهت برپایی آزمون کارشناسی ارشد ۱۴۰۰ در نهایت نظم و آرامش قدردانی نمود. 

به گفته او از مجموع هزار و پانصد داوطلب در سه روز برگزاری آزمون بیش از ۳۰۰ نفر غیبت داشتند.
گفتنی است؛ نتایج اولیه آزمون ارشد در دهه اول شهریور و نتایج رشته های مصاحبه دار هم تا اوایل مهر اعلام خواهد شد  که کنکور کارشناسی ارشد ۱۴۰۰ تعداد ۶۳۴ هزار و ۵۴ داوطلب  شرکت داشتند که ظرفیت پذیرش امسال  حدود ۳۰۰ هزار نفر می‌باشد.

دسته مطلب: