امروز پنجشنبه 9 فروردين 1403

برپایی نمایشگاه عکس،وصیت نامه و کتاب « سردار دلها» در مرکز آموزش عالی کاشمر

مرکز آموزش عالی کاشمر همزمان با سومین سالگرد شهادت حاج قاسم سلیمانی، نمایشگاه عکسی با عنوان « سردار دلها » در ساختمان اداری این واحد دانشگاهی برپا نمود.

به گزارش روابط عمومی و امور بین الملل مرکز آموزش عالی کاشمر در این نمایشگاه که به همت امور فرهنگی اجتماعی و پایگاه بسیج دانشجویی شهید امین الله اصغری مرکز برگزار شد علاوه بر عکس های سردار دلها به همراه خاطراتی از سردار در قالب سبک زندگی شهید ، فراز عالی از وصیت نامه او را دربردارد که به مدت یک هفته در معرض نمایش و دید دانشگاهیان قرار خواهد گرفت.

همچنین همزمان نمایشگاه کتاب با موضوع زندگی سردار نیز دایر می باشد.

گفتنی است ؛ قاسم سلیمانی نام پدر حسن متولد ۲۰ اسفند سال ۱۳۳۵ در شهرستان رابُر از توابع استان کرمان در ایل عشایر سلیمانی و فرمانده پیشین سپاه قدس است. او در دوران جنگ ایران و عراق فرمانده لشکر ۴۱ ثارالله و از فرماندهان عملیات‌های والفجر هشت، کربلای چهار و کربلای پنج بود. قاسم سلیمانی در سال ۱۳۷۹ش از سوی آیت‌الله خامنه‌ای رهبر جمهوری اسلامی ایران، به فرماندهی سپاه قدس منصوب شد. پس از ظهور داعش در عراق و سوریه، سلیمانی به عنوان فرمانده سپاه قدس با حضور در این مناطق و سازماندهی نیرو‌های مردمی، به مبارزه با این گروه پرداخت. وی در سال ۱۳۸۹ش، موفق به أخذ درجه سرلشکری شد. سردار سلیمانی بامداد جمعه ۱۳ دی ماه ۱۳۹۸  به شهادت رسید.