امروز جمعه 7 ارديبهشت 1403

گردهمایی مجازی دانشجویان جدیدالورود مرکز آموزش عالی کاشمر برگزار شد

گردهمایی مجازی دانشجویان مقطع کارشناسی ورودی جدید مرکز آموزش عالی کاشمر با حضور هیأت رئیسه، مدیران و کارشناسان دانشگاه برگزار شد. 
به گزارش روابط عمومی و امور بین الملل مرکز آموزش عالی کاشمر در این مراسم رئیس مرکز آموزش عالی کاشمر طی سخنانی با اظهار تأسف از اینکه شیوع ویروس کرونا مانع برگزاری آئین باشکوه نودانشجویان مطابق سال‌های قبل و دیدار چهره به چهره دانشجویان عزیز شد؛ گفت: یقین دارم طراوت ورود جمع جدید دانشجویان به محیط دانشگاه، نشاط انگیز و امید بخش است.
دکتر هادی معماریان با بیان اینکه  مرکز آموزش عالی کاشمر به عنوان دانشگاهی  پیشرو در توسعه پایدار در بهمن ماه  سال 90  با 30 دانشجو در در رشته علوم و مهندسی اب فعالیت خود را آغاز کرد گفت:  این مجموعه دانشگاهی با پیمودن مسیر توسعه و تعالی توانسته زمینه  تحصیل بیش از هزار دانشجو در شش رشته در مقطع کارشناسی را فراهم نماید. 
معماریان افزود: مرکز آموزش عالی کاشمر  در سالهای اخیر دستاوردهای خوبی را با همت هیئت رئیسه اعضای هیئت علمی و اساتید و کارکنان در حوزه های مختلف به دست آورده  به طوری‌که علاوه بر جذب پنج عضو هیات علمی در سالهای اخیر در زمینه فعالیتهای آموزشی و پژوهشی شاهد افزایش ۲۰۰ درصدی چاپ مقالات و کتاب و طرح های پژوهشی توسط اعضای هیئت علمی بوده ایم.
وی  گفت: مرکز آموزش عالی کاشمر در راستای انجام مسئولیت اجتماعی خویش نسبت به  برگزاری ۲۰ رویداد های ملی، محلی و  منطقه‌ای انعقاد  بیش از ۱۰ تفاهم نامه با ادارات و نهادهای مختلف به منظور ارتباط بیشتر دانشگاه با جامعه  اقدام نموده است.
وی افزود: همچنین در راستای توانمندسازی دانشجویان در دانشگاه‌ها علاوه بر برگزاری بیش از ۵۰ کارگاه  مختلف  و دوره های آموزشی جهت کارآفرینی و  استارتاپ برای دانشجویان اقدام شده و با راه اندازی مرکز نوآوری و شتابدهی ترشیز و استقرار 12 تیم نوآور و تلاش برای تبدیل آنها به شرکتهای دانش بنیان و ثبت یک اختراع به نام مرکز آموزش عالی کاشمر اقدام نموده است .
معماریان اظهار داشت: علاوه بر مکانیزه و صنعتی کردن آشپزخانه و سلف سرویس، احداث سالن همایش مجهز به امکانات صوتی و تصویری، خرید سامانه‌های مورد نیاز حوژه آموزشی - دانشجویی و مالی، برگزاری آزمون‌های سراسری کنکور و کارشناسی ارشد و دکتری و آزمونهای استخدامی دستگاه های اجرایی، خرید یک دستکاه خودرو برای مرکز، میزبانی دو رویداد ورزشی منطقه ای، احداث ساختمان مرکز تندرستی و باشگاه ویژه دانشجویان و ساخت فضاهای مورد نیاز  آزمایشگاهی از جمله آزمایشگاه فیزیک و زبان، از جمله  دستاوردها و فعالیت‌های مرکز آموزش عالی کاشمر در سال‌های اخیر است.
معماریان با اشاره به تهیه سند راهبردی مرکز آموزش عالی کاشمر و تهیه سند امکان گفت: خوشبختانه طرح جامع مطالعاتی پردیس مروز تصویب شده و با برگزاری مناقصه کار حصارکشی فضای پردیس توسط پیمانکار آغاز می شود.وی افزود:  با شیوع کرونا این مرکز توانست در زمینه آموزش‌های الکترونیک برنامه‌ریزی لازم را داشته باشد و قریب هزار و 500 کلاس در بستر فضای مجازی در این مرکز برگزار شد .
معماریان تصریح کرد : در سال جدید نیز  برای آموزش ترکیبی و بهره‌مندی از تجربه به دست آمده ،آموزش‌های حضوری با بسته‌های آموزش الکترونیکی تکمیل شود و با هوشمندی و تدبیر برای ارائه فعالیتهای آموزشی اقدام می شود.
وی گفت: با توجه به این که یکی از رسالت‌های دانشگاه ، آماده نمودن فرد برای زندگی در جامعه است، بنده و همه اعضای هیأت رئیسه، اساتید و اعضای هیئت علمی و  کارکنان تلاش داریم با ایجاد فضایی سرشاراز نشاط،در مسیر پویایی علمی و فرهنگی به گونه‌ای  برنامه ریزی نماییم  که  در سایه الطاف الهی و با سختکوشی و تلاش بتوانید در آینده  به عنوان عضوی مؤثر در جامعه انجام وظیفه نموده و قله‌های علم و اخلاق را فتح نمایید.

  رئیس مرکز آموزش عالی کاشمر ابراز امیدواری کرد؛ دانشجویان  در این دوره جدید با بهره گیری از دانش اساتید و همت عالی خود، خویش را برای ایفای نقشی اثر گذار در آینده جامعه مهیا سازند.

دسته مطلب: