امروز جمعه 31 فروردين 1403

پیام تبریک رئیس مرکز آموزش عالی کاشمر به مناسبت 16 آذر روز دانشجو

رئیس مرکز آموزش عالی کاشمر، با صدور پیامی ضمن پاسداشت 16 آذر روز دانشجو، یاد و خاطره شهدای مبارز در برابر استکبار در سال 1332 را گرامی داشت  و این مناسبت را به جامعه علمی و دانشگاهی کشور به خصوص دانشجویان عزیز تبریک گفت.

به گزارش روابط  عمومی و امور بین الملل مرکز آموزش عالی کاشمر، دکتر هادی معماریان خلیل آباد  گفت: شانزدهم آذر به‌عنوان روز دانشجو، نماد شجاعت، پایمردی و ازخودگذشتگی دانشجویانی است که با تکیه‌بر روحیه آزادی‌خواهی، استقلال‌طلبی و استکبارستیزی با نثار جان خویش وفاداری خود را به آرمان‌های انقلاب اثبات کردند.

متن پیام رئیس مرکز آموزش عالی کاشمر،  بدین شرح است:

16 آذر برای دانشگاه و دانشگاهیان و همچنین برای ملت شریف و بزرگوار ایران، واقعه‌ای مهم است که در عصر کنونی، نقش ممتازی در پیشتازی و پیشگامی جامعه دانشگاهی ما در مسیر بلند ملت شریف ایران اسلامی برای تحقق استقلال، آزادی و جمهوریت نظام داشته است. این روز ، نماد شجاعت، پایمردی و ازخودگذشتگی دانشجویانی است که با تکیه‌بر روحیه آزادی‌خواهی، استقلال‌طلبی و استکبارستیزی با نثار جان خویش وفاداری خود را به آرمان‌های انقلاب اثبات کردند.

دانشجویانی که با آگاهی و بصیرت دینی و انقلابی و با الهام از سیره پیامبر اعظم (ص) و ائمه اطهار سلام الله علیها خط سرخ شهادت را در مبارزه با استکبار و ظلم خط مشی و سرلوحه خود قرار داده اند.

در زمان حال نیز وظیفه تک تک اعضاء جامعه علمی کشور ، بویژه قشر دانشجویی ایران عزیز ،حرکت آگاهانه و یکپارچه با پیش آهنگی علمی پژوهشی و تولید علم و جنبش نرم افزاری در راستای تحقق آرمان ها و اهداف راهبردی نظام مقدس جمهوری اسلامی ایران است.

بدون شک دانشجویان گرانقدر ایران اسلامی؛ به مثابه وجدان بیدار، خردمند، پرسشگر و سرشار از ایمان به شمار می روند که به عنوان مغز متفکر جامعه می توانند جامعه را به مسیر پیشرفت و تعالی رهنمون سازند و گام های مهم و استواری را در راه توسعه و پیشرفت همه جانبه ایران اسلامی بردارند و با ایجاد زیرساخت های لازم، حضور پررنگ تر ایران عزیز در عرصه های مختلف علمی، فرهنگی، اجتماعی و اقتصادی را رقم بزنند.

اینجانب به عنوان عضو جامعه علمی کشور یاد و خاطره شهدای مبارز برابر استبداد و استکبار در روز 16 آذر 1332 را گرامی داشته و امید دارم دانشجویان عزیز با عزم ملی و جهاد علمی زمینه ارتقاء سطح علمی کشور را در راستای اقتدار نظام مقدس جمهوری اسلامی ایران فراهم آورند.

دکتر هادی معماریان خلیل آباد  
رئیس  مرکز آموزش عالی کاشمر
آذر ماه 98