امروز جمعه 10 فروردين 1403

نمره خوب مرکز آموزش عالی کاشمر در مقابله با کرونا

رئیس مرکز آموزش عالی کاشمر گفت: کارنامه مرکز در بحث مقابله با ویروس کرونا را مثبت ارزیابی می‌کنم و نمره خوبی به آن می‌دهم.
دکتر هادی معماریان در گفتگو با روابط عمومی واموربین الملل مرکز آموزش عالی کاشمرافزود: در چند ماه گذشته، تمامی فعالیت‌های جاری کشور از جمله در بخش آموزش عالی تحت تاثیر شیوع ویروس کرونا قرار گرفته  واین تاثیر موجب تغییر جهت در فعالیت‌های جاری آموزش عالی شد.
وی با اشاره به اینکه خوشبختانه مرکز آموزش عالی کاشمر تصمیمات به موقعی گرفت؛ اظهار داشت: در کنار مصائب و مشکلات پیش آمده با شیوع این ویروس همچون توقف آموزش حضوری، دستاوردها و تجربیات تازه ای نیز کسب شد زیرا با توقف آموزش حضوری، به دنبال یافتن و اتخاذ راه حل جایگزین با همفکری سایر همکاران رفتیم و در نهایت آموزش مجازی را جایگزین آموزش حضوری کردیم که در این زمینه نسبت به خرید و راه اندازی سامانه آموزش آن لاین اقدام نمودیم.
معماریان ابراز کرد: در ادامه، سامانه آنلاین امتحانات نیز تهیه و امکان آزمون غیرحضوری نیز برای دانشجویان فراهم شد.
وی ادامه داد: با این حال مرکز آموزش عالی کاشمر  در راستای انجام مسئولیت اجتماعی خویش در حوزه نوآوری به فعالیتهای پرثمر خود ادامه داد به طوریکه از ابتدای امسال به رغم شرایط کرونایی و با رعایت کامل پروتکلهای بهداشتی نسبت به استقرار سه هسته نوآور دیگر در کنار شش هسته قبلی اقدام نمود.
وی با بیان اینکه مرکز نوآوری و شتابدهی ترشیز همچنین با حمایتهای خود در زمینه طراحی و ساخت دستگاه ضدعفونی کننده توسط یکی از هسته های نوآور این مرکز نقش آفرینی کرد؛ افزود: همچنین مراحل ساخت تونل ضدعفونی کننده نیز توسط هسته نوآور تحت حمایت مرکز نوآوری ترشیز در دسته تهیه است که با توجه به اینکه مرکز آموزش عالی کاشمر مجری برگزاری کنکور در شهرستان است تا زمان برگزاری آزمون کنکور این تونل قابل استفاده خواهد شد.
معماریان با بیان اینکه پیش‌بینی می‌شود در ماه‌های آینده، وضعیت کووید ۱۹ تفاوت آن‌چنانی با ترم گذشته نداشته ؛گفت: اگرچه آرزوی ما بهبودی شرایط است اما باید خود را برای تکرار شرایطی همچون ترم گذشته آماده کنیم. ستاد وزارت علوم صرفاً چارچوب‌های کلی را اعلام می‌کند و مدیران دانشگاه‌ها بایستی بنا بر چارچوب‌ها، تصمیمات خود را اتخاذ می‌کنند. شرایط دانشگاه‌های گوناگون با یکدیگر متفاوت است و بر همین اساس اولویت‌بندی‌ها در اختیار خود دانشگاه‌ها است.

دسته مطلب: