امروز پنجشنبه 30 فروردين 1403

مرکز نوآوری و شتابدهی ترشیز در حال گسترش فعالیتها

رئیس مرکز نوآوری و شتابدهی ترشیز در دیدار با دکتر پیمان صالحی معاون نوآوری و تجاری سازی فناوری و دکتر مریم ملونی مدیرکل دفتر نوآوری و کسب و کارهای نوین معاونت علمی ریاست جمهوری طی سخنانی با اشاره به پیشینه فعالیت مرکز نوآوری از سال 95 و فعالیتهای انجام شده در این مدت گفت: طی دو سال اخیر با حضور دکتر معماریان باب تازه ای در مرکز آموزش عالی کاشمر برای فعالیت رقم خورد و نگاه تازه ای به دانشگاه و ارتباط آن  با صنایع و جامعه تعریف شد.

 دکترمجید عاقل با اشاره به اهمیت فعالیتهای دانش بنیان گفت:  مرکز نوآوری و شتابدهی ترشیز به سرعت در حال گسترش فعالیتهای خود است به طوریکه در حال حاضر در شهرستانهای اطراف، افرادی را به عنوان رابط افتخاری  فعال نموده که حلقه واسط مرکز نوآوری با آنهاست به ویژه آن که هیچ مرکز نوآوری در جنوب خراسان فعال نیست لذا برای برگزاری رویدادها و استارتاپ ها و ... ما آماده ارائه خدمات هستیم.
وی با قدردانی از حمایتهای معاونت علمی و فناوری ریاست جمهوری و تامین زیرساختهای مورد نیاز مرکز  نوآوری و شتابدهی ترشیز گفت: خوشبختانه در حال حاضر ساختمانی اختصاصی به صورت استیجاری در اختیار مرکز نوآوری شهرستان قرار گرفته و با انتشار فراخوان تلاش شده هسته ها و واحدهای فناور  شناسایی شوند که در این راستا اطلاع رسانی لازم انجام شد ودر ادامه فعالیتهای مرکز نوآوری ترشیز یک همایش انگیزشی در مورد کوچینگ  کسب و کار و همایش دیگری در خصوص حمایتهای مالی از ایده های خلاقانه و طرح های پژوهشی با حضور رئیس صندوق پژوهش و فناوری استان برگزار نمودیم اما معتقدیم هنوز در اول راه قرار داریم و برای توسعه و گسترش فعالیتها نیاز به حمایتهای مادی و معنوی بیشتری داریم.

گفتنی است در این دیدار رئیس مرکز آموزش عالی کاشمر، رئیس مرکز نوآوری و شتابدهی ترشیز و مدیر طرح و برنامه مرکز نیز حضور داشتند.

 

دسته مطلب: