امروز پنجشنبه 6 ارديبهشت 1403

مرکز آموزش عالی کاشمر آماده برگزاری آزمون مقطع کاردانی نظام جدید دانشگاه فنی و حرفه‌ای و مؤسسات آموزش عالی غیر دولتی و کارشناسی ناپیوسته دانشگاه ها است

نماینده تام الاختیارسازمان سنجش کشور ورئیس مرکز آموزش عالی کاشمر از برگزاری آزمون مقطع کاردانی نظام جدید دانشگاه فنی و حرفه‌ای و موسسات آموزش عالی غیرانتفاعی در روز جمعه ۱۴ شهریور خبر داد.
دکتر هادی معماریان در گفتگو با روابط عمومی و امور بین‌الملل مرکز آموزش عالی کاشمرگفت: آزمون مقطع کاردانی نظام جدید دانشگاه فنی و حرفه‌ای و موسسات آموزش عالی غیرانتفاعی در ۹ رشته با آزمون جمعه ۱۴ شهریور برگزار می شود و پذیرش در ۱۶ رشته بدون آزمون صورت می گیرد.
 وی  با بیان اینکه در آزمون دوره های کاردانی نظام جدید دانشگاه فنی و حرفه ای و موسسات غیرانتفاعی امسال، 258 نفر داوطلب حضور دارند که از این تعداد 108 نفر خانم و 150 نفر آقا هستند؛ گفت: در آزمون کارشناسی ناپیوسته نیز 134 داوطلب با یکدیگر به رقابت می پردازند که 44 نفر از آنان را خانمها و 90 نفر را آقایان تشکیل می دهند.
وی با اشاره به توزیع کارت شرکت در آزمون مقطع کاردانی نظام جدید دانشگاه فنی و حرفه‌ای و موسسات آموزش عالی غیرانتفاعی از روز سه شنبه ۱۱ شهریورماه به صورت اینترنتی اظهار داشت: در ۱۶ کدرشته‌ امتحانی الکترونیک، ساخت و تولید، صنایع فلزی، صنایع چوب و مبلمان، چاپ، عمران، صنایع شیمیایی، صنایع نساجی، متالورژی، سرامیک، معدن، علوم دریایی، امور اداری، تربیت کودک و مدیریت خانواده، طراحی و دوخت، هنرهای تجسمی - نقاشی، امور دامی، امور زراعی و باغی، ماشین های کشاورزی، موسیقی، هتلداری و گردشگری، حمل و نقل، مکاترونیک، پویانمایی، فتوگرافیک، معماری داخلی، صنایع دستی و انرژی تجدیدپذیر خورشیدی، آزمون برگزار نخواهد شد. 
معماریان با بیان اینکه در شرایط کرونایی برگزاری آزمون با رعایت دستورالعمل بهداشتی، فاصله ­گذاری اجتماعی و الزامات بهداشتی صورت می گیرد گفت:  داوطلبان زمان مناسب منزل تا حوزه امتحانی را برآورد و به موقع در محل آزمون حضور یابند البته حوزه برگزاری آزمون از ساعت ۶:۳۰ صبح روز برگزاری آزمون آماده حضور شرکت‌کنندگان است.
وی با تاکید براینکه برای پیشگیری از تجمع، داوطلبان حضور خود را به دقایق پایانی موکول نکنند؛گفت: داوطلبان هنگام ورود و خروج به حوزه با دیگر داوطلبان فاصله مناسب (حداقل یک متر) را حفظ کنند همچنین همراه داشتن ماسک ۳ لایه معمولی (بدون فیلتر) و استفاده صحیح از آن (از بالای بینی تا زیر چانه)، از ابتدای ورود به حوزه برگزاری آزمون تا پایان برگزاری آزمون و خروج از حوزه امتحانی الزامی است.
 وی ابرازکرد: حوزه ­های آزمون از تحویل گرفتن هرگونه وسایل اضافی از جمله تلفن همراه، ماشین حساب، کیف دستی، ساک دستی، کتاب، جزوه و ... معذور هستند، بنابراین به داوطلبان توصیه می­ شود به غیر از موارد اعلام شده در اطلاعیه شامل پرینت کارت و برگ راهنمای شرکت در آزمون و اوراق تشخیص هویتی از همراه داشتن سایر وسایل جداً خودداری نمایند.
معماریان با تاکید بر تکمیل فرم خوداظهاری کرونا گفت: همه داوطلبان این آزمون لازم است از روز چهارشنبه ۱۲ شهریور به سامانه خوداظهاری بیماری کرونا به آدرس https://salamat.gov.ir مراجعه کرده و نسبت به تکمیل فرم خوداظهاری، اقدام کرده و یک نسخه پرینت از فرم مذکور را در جلسه آزمون همراه داشته باشند.
وی افزود: داوطلبانی که در حال حاضر با استناد به مدارک پزشکی مبتلای قطعی به ویروس کرونا هستند باید در تاریخ ۱۳ شهریور ۹۹ گواهی یا تاییدیه بیمارستان را به مسئول باجه رفع نقص ارائه کنند تا تمهیدات لازم برای برگزاری آزمون آنها به عمل آید.

دسته مطلب: