امروز پنجشنبه 9 فروردين 1403

مراسم روز قدس به صورت نمادین در مرکز آموزش عالی کاشمر برگزار شد .

مراسم روز قدس به صورت نمادین با رعایت پروتکل های بهداشتی در مرکز آموزش عالی کاشمر  برگزار شد.
به گزارش روابط عمومی و امور بین الملل مرکز آموزش عالی کاشمر مراسم نمادین بزرگداشت روز قدس با همکاری و تعامل بسیج دانشجوئی شهرستان،  امور فرهنگی - اجتماعی مرکز آموزش عالی کاشمر و بسیج دانشجویی پایگاه شهید امین  الله اصغری این مرکز دانشگاهی، در فضای باز مرکز برگزار گردید.
در این مراسم نمادین که حجت الاسلام میثم خزاعی مسئول نهاد نمایندگی مقام معظم رهبری در دانشگاههای ترشیز و سرگرد صابری مسئول بسیج دانشجویی شهرستان حضور داشتند؛ یکی از دانشجویان به قرائت بیانیه پرداخت و سپس پرچم اسرائیل و آمریکا به آتش کشیده شد .

گفتنی است؛ همه ساله مردم در آخرین جمعه ماه رمضان با برگزاری راهپیمایی روز قدس انزجار خود را از استکبار اعلام می نمودند اما به دلیل شیوع ویروس کرونا امسال امکان برگزاری مراسم راهپیمایی روز قدس فراهم نشد لذا جامعه دانشگاهی با برگزاری مراسم نمادین، اهمیت روز جهانی قدس را در این برهه تاریخی و حساس اعلام نمودند.
لازم به یادآوری است؛روز جهانی قدس  یک رویداد سالانه است که در آخرین جمعه ماه رمضان به منظور ابراز حمایت از فلسطینیان و مخالفت با صهیونیسم و دولت اسرائیل توسط جمهوری اسلامی ایران یک سال پس از انقلاب اسلامی ایران برگزار شد. این رویداد در مخالفت با جشن روز اورشلیم در اسرائیل در ماه مه ۱۹۶۸ است، این روز به مناسبت تجدید اتحاد اورشلیم و استقرار کنترل کامل اسرائیل بر شهر قدیمی اورشلیم پس از جنگ شش روزه در ژوئن ۱۹۶۷ می‌باشد. و طبق قانون (کنست) پارلمان اسرائیل در سال ۱۹۹۸ این روز به یک تعطیلی ملی در تقویم دولت اسرائیل تغییر یافت.
روز قدس همچنین با اعتراض به اشغال بیت‌المقدس توسط اسرائیل در چندین کشور دیگر، عمدتاً در جهان عرب و مسلمان برگزار می‌شود. در این روز، گروه‌هایی از مسلمانان در نقاط مختلف جهان حمایت خود را از مردم فلسطین به نمایش می‌گذارند.

دسته مطلب: