امروز پنجشنبه 6 ارديبهشت 1403

شرایط بازپرداخت وام

دانش آموختگان :

   تمامی دانش‌آموختگان برای دریافت گواهی موقت پایان تحصیلات، نیاز به تصفیه حساب با صندوق رفاه دانشجویان دارند. بسته به شرایط دانشجو، تصفیه حساب دانش‌آموختگان در چند گروه قرار می‌گیرد.

گروه اوّل

   برای افرادی که از امکانات وام دانشجویی استفاده ننموده‌اند؛ با درخواست دانشجو نامه عدم بدهی، به واحد آموزشی ارسال می‌شود و دانشجو می‌تواند، نسبت به دریافت گواهی موقت و دانشنامه پایان تحصیلات اقدام کند.

گروه دوّم

دانشجویانی که از امکانات وام دانشجویی استفاده نموده اند، پس از فراغت از تحصیل نسبت به پرداخت کل بدهی به حساب صندوق رفاه و یا اخذ دفترچه اقساط اقدام می نمایند. زمان تعیین تکلیف بدهی برای کلیه دانشجویان (مشمول و غیر مشمول) حداکثر 9 ماه پس از فراغت از تحصیل می باشد. در صورتی که پس از مدت 9 ماه برای گرفتن دفترچه قسط مراجعه و اقدام نشود، دیگر بدهی قابل تقسیط نبوده و دانشجو می بایست کل بدهی را یک جا پرداخت نماید.

1-تعداد و مبلغ اقساط بهره مندان از تسهیلات وام توسط صندوق رفاه دانشجویان تعیین خواهد شد.

2- طول مدت بازپرداخت با توجه به میزان بدهی حداکثر 5 سال می باشد.

3- دانشجویان فارغ التحصیل می بایست با مراجعه به واحد تسهیلات رفاهی، نسبت به باز پرداخت میزان 10%  از کل بدهی اقدام نموده و مانده بدهی ایشان مطابق دستورالعمل تقسیط خواهد گردید.

4- تارکین تحصیل اعم از انصرافی یا اخراجی ملزم به بازپرداخت یکجای بدهی خود می باشند.

5- تاریخ سر رسید اقساط برای کلیه دانش آموختگان 9 ماه پس از فراغت از تحصیل می باشد.

6- تاریخ آغاز بازپرداخت بدهی فارغ التحصیلان مراکز آموزش عالی داخل کشور که مشمول انجام خدمت نظام وظیفه می باشند حداکثر به 9 ماه پس از انجام خدمت نظام وظیفه ایشان موکول می گردد.

7 - بدهکاران دارای دفترچه اقساط می بایست در تاریخ سر رسید بدهی، با انجام هریک از روش های ذیل نسبت به بازپرداخت اقساط خود اقدام نمایند، بدیهی است در صورت عدم پرداخت به موقع اقساط (سه قسط متوالی) کل بدهی به دین حالت تبدیل می گردد و بدهکاران موظف به پرداخت کل بدهی به صورت یکجا خواهند بود.

  • مراجعه به پرتال دانشجویی صندوق رفاه به آدرس www.bp.swf.ir  بخش پرداخت اقساط تسهیلات
  • مراجعه به یکی از شعب بانک تجارت ( و یا بانک ملی با توجه به شماره حساب مندرج در دفترچه اقساط صادر شده) و مطابق با میزان بدهی اعلام شده اقدام به پرداخت نموده و همچنین نسخه دوم (رسید مخصوص پرداخت کننده) را تا تسویه حساب نهایی نزد خود نگهداری نمایند.

8- صدور و ارسال هرگونه تاییدیه تحصیلی و یا ارسال ریزنمرات و همچنین معرفی به حوزه نظام وظیفه منوط به صدور دفترچه اقساط می باشد و تسلیم اصل مدارک پس از استرداد کل بدهی و انجام تعهدات قانونی دیگر می باشد.

9- در صورت قبولی در مقاطع بالاتر و بدون وقفه بیشتر از یک سال مابین دو مقطع با مراجعه به اداره رفاه آخرین محل تحصیل و ارایه پرینت دفترچه اقساط و با ایجاد مقطع تحصیلی جدید در سیستم فاز 2 اتوماسیون صندوق رفاه دانشجویان به آدرس www.swf.ir، سر رسید اولین قسط با لحاظ نمودن سال ورودی برای مقاطع کارشناسی ناپیوسته و کارشناسی ارشد ناپیوسته به مدت 24 ماه و مقاطع دکتری 48 ماه تمدید می گردد و نیاز به مکاتبات اداری نمی باشد.

تذکر

    دانشجویان عزیز می‌توانند برای پرداخت اقساط، به پورتال دانشجویی صندوق رفاه به نشانی https://bp.swf.ir مراجعه کنند. در صورت عدم امکان ورود به سامانه دانشجویی صندوق رفاه، و یا فراموشی کلمه عبور، با آقای مهماندوست 05155258801 داخلی 105 تماس حاصل نموده و تقاضای بازیابی کلمه عبور دهند. لازم به ذکر است نام کاربری و کلمه عبور به صورت پیش فرض، کد ملی فرد (بدون خط تیره) می باشد. ودیعه مسکن باید به صورت کامل و یک‌جا پرداخت شود.

گروه سوّم

   دانش‌آموختگانی که از وام استفاده کرده‌اند، و سپس بدهی خود را به طور نقد پرداخت کرده‌اند، یا اگر آن را تقسیط کرده بودند، اقساط خود را کامل پرداخت کرده‌اند، واجد دریافت نامه تصفیه حساب نهایی هستند. این گروه، پس از تصفیه کامل، باید از پرتال صندوق رفاه درخواست تصفیه حساب دهند. پس از تأیید تصفیه حساب توسط کارشناس مربوطه، برای آن‌ها نامه تصفیه حساب به واحد آموزشی صادر می‌شود، و مشمولان می‌توانند دانشنامه خود را دریافت نمایند.

 

 غیردانش آموختگان :

       افرادی که به هر دلیل، تحصیلات خود را در این مرکز به اتمام نرسانده و دانش‌آموخته نمی‌شوند، باید بدهی خود را به صندوق رفاه، به صورت نقدی و یک‌جا پرداخت کنند. این افراد شامل موارد زیر هستند.

  • دانشجویان منصرف از تحصیل
  • دانشجویان اخراجی و یا عدم مراجعه
  • دانشجویان اخراجی که با رأی کمیسیون موارد خاص به دوره نوبت دوّم منتقل می‌شوند
  • دانشجویانی که بخواهند به صورت آزاد در خارج از کشور ادامه تحصیل دهند
  • متقاضیان ادامه تحصیل در دوره‌های معادل و یا پایین‌تر از مقطع تحصیلی که گذرانده‌اند
  • دانشجویان انتقالی به مؤسسات آموزش عالی غیر وابسته به وزارت علوم، تحقیقات و فناوری
  • دانشجویان انتقالی به دانشگاه پیام نور، دوره‌ نوبت دوّم و مؤسسات آموزش عالی غیر انتفاعی
  • دانشجویانی که در یک مقطع از دوره روزانه به نوبت دوّم و بالعکس تغییر می‌یابند
دسته مطلب: