امروز شنبه 1 ارديبهشت 1403

رییس مرکز آموزش عالی کاشمر بر لزوم ارتباط با اهالی رسانه تاکید کرد

رئیس مرکز آموزش عالی کاشمر با تاکید بر لزوم ارتباط مراکز دانشگاهی با اهالی رسانه، اظهار داشت: توفیق دانشگاه در سایه ارتباط با رسانه مضاعف می شود.
به گزارش روابط عمومی و امور بین الملل مرکز آموزش عالی کاشمر، هادی معماریان خلیل آباد  در نشست خبری اظهار داشت:  مرکز آموزش عالی کاشمر داراي ظرفيت هاي متعددی در بخش هاي مختلف است که هنوز بسیاری مسئولان منطقه از اين ظرفيت ها غافلند.
وی مهمترین ظرفیت دانشگاه را نیروي انساني آن خواند و اظهارداشت: در این مرکز اساتید رشته مهندسی آب بعنوان منبع فکر، دانش، تخصص در این حوزه، مي توانند با توجه به درگیری منطقه با بحران آب، امکان انجام مسئولیت اجتماعی دانشگاه و خدمت به جامعه را فراهم کنند.
رئيس مرکز آموزش عالی کاشمر با تاکید بر اینکه رسانه ها، نقش مهمي دارند و اگر دانش دانشگاهی با رسانه و وظایف رسانه اي ممزوج شود و رسانه‌ها به اين ظرفيت ها، اعتماد و اعتقاد داشته باشند زمینه ظرفيت سازي جهت استفاده بهينه از علوم دانشگاهي فراهم مي شود.
وي اظهار داشت در این مرکز تعداد 15 عضو هیئت علمی و بالغ بر 80 استاد مدعو در شش رشته فعالیت دارند  که با دانش روز و توانايي آن ها  زمینه تعالی این مرکز فراهم شده است.
وی با بیان اینکه در یک سال اخیر حلقه هاي مفقوده در ارتباط بين دانشگاه ها و رسانه ها برطرف شده بطوریکه توانستیم در زمنیه ارتباط با رسانه ها در بین دانشگاه های کشور رتبه دوم را کسب نماییم؛ ابراز امیدواری کرد؛ رسانه ها به معرفي ظرفيت هاي  دانشگاه ها در زمينه هاي مختلف بپردازند تا مسئولان آنها را بهتر ببينند و در تصميم گيري ها به نظرات دانشگاهیان بیشتر بها دهند.
معماریان با اشاره به لزوم ارتباط اهالی رسانه با اساتید و اعضای هیئت علمی مراکز دانشگاه افزود: متاسفانه در سال هايي اعضای هیئت علمی از بدنه جامعه جدا شده اند و آنان تمام هم و غم خود را متوجه تهیه مقاله نموده اند تا بتوانند ارتقا یابند و به رکود متهم نشوند، حال آن که امروز باید ارتباط هیئت علمی دانشگاه ها با جامعه و رسانه افزایش یابد.
وی گفت: ما در ظرفيت سازي ضعيف هستيم و ارتباطات مي تواند ظرفيت هاي ما را شکوفا كند و دانش نخبگان دانشگاهي به صورت اطلاعات به جامعه منتقل شود.
وی با اشاره به محدودیت های وزارت علوم در خصوص توسعه فیزیکی و افزایش رشته های مرکز آموزش عالی کاشمر اظهار داشت: در صورت مجوز وزارت عتف، مرکز آموزش عالی کاشمر به عنوان یک ظرفیت ارزنده در منطقه ترشیز قابلیت افزایش رشته به حداقل 12 و جذب هیئت علمی به تعداد 30 نفر را در 5 سال آينده دارد.
معماریان اظهار داشت:  دری ک سال اخیر موفق به راه اندازی مرکز نوآوری و شتابدهی ترشیز شدیم که  با در اختيار گرفتن فضایی با زیربنایی بالغ بر 550 مترمربع و تجهیز آن با کمک معاونت علمی و فناوري ریاست جمهوری، در زمینه ارائه خدمات حمايتى و مشاوره ای، کمک به ايجاد و توسعه حرفه هاى جديد توسط كارآفرينان در قالب واحدهاى نوپاى فعال صاحب ايده در حوزه فناوري هاى پيشرفته و اهداف اقتصادى مبتنى بر دانش و فناورى، زمینه حضور مؤثر و مستقل دانش آموختگان دانشگاه ها و ایده پردازان در صحنه توسعه اقتصادى و فناورانه در سطوح ملى و منطقه ای كشور را با حمایت سایر دستگاه ها فراهم نمودیم به طوریکه در حال حاضر 9 هسته نوآور در این مرکز مستقر شده اند.
وی با اشاره به این که با شیوع ویروس کرونا فعالیت های آموزشی با تنگناهایی مواجه شد گفت: در این زمینه با اقدامات انجام شده تهیه سسیتم آموزش آنلاین، 85 درصد کلاس ها را به صورت آنلاین برگزار نمودیم که مورد تشویق هیئت نظارت استان نيز قرار گرفتیم و با تهیه سامانه آزمون آنلاین نیز در پایان ترم امکان برگزاری امتحانات دانشجویان به صورت آنلاین فراهم شد.
معماریان افزود: ما به دنبال تهیه زیرساخت های نرم افزاری اتوماسیون در حوزه های مختلف در این مرکز دانشگاهی هستیم.
وی با تاکید بر لزوم هم افزایی مراکز دانشگاهی شهرستان در راستای رسیدن به توسعه پایدار ابراز کرد: با یکپارچگی و هم افزایی مراکز دانشگاهی و جذب خیرین در حوزه علم و فن آوری می توانیم با کمک نخبگان دانشگاهی و اثر بخشی آنان در حوزه مسئولیت اجتماعی مسیر توسعه منطقه را با سرعت بیشتری طی نماییم.
وی ابراز امیدواری کرد:  با توجه به اینکه در سال تحصیلی گذشته ما با رشد 100 درصدي تعداد دانشجویان این مرکز روبرو بودیم امسال هم بتوانیم با برنامه ریزی های انجام شده به رغم شرایط حساس کرونایی تحمیل شده برکشور در عرصه آموزش و تربیت نیروی انسانی نقش آفرینی کنیم.
 تعداد قریب هزار دانشجو در شش رشته تحصیلی در مقطع کارشناسی و در دو نوبت روزانه و شبانه در مرکز آموزش عالی کاشمر درحال تحصیلند.