امروز جمعه 10 فروردين 1403

دیدار رئیس مرکز آموزش عالی کاشمر و هیئت همراه با معاون نوآوری و تجاری سازی فناوری و مدیرکل دفتر نوآوری و کسب و کارهای نوین معاونت علمی ریاست جمهوری

رئیس مرکز آموزش عالی کاشمر در معیت رئیس مرکز نوآوری و شتابدهی ترشیز و مدیر طرح و برنامه مرکز با دکتر پیمان صالحی معاون نوآوری و تجاری سازی فناوری و دکتر مریم ملونی مدیرکل دفتر نوآوری و کسب و کارهای نوین معاونت علمی ریاست جمهوری دیدار کرد.
به گزارش روابط عمومی و امور بین الملل مرکز آموزش عالی کاشمر دکتر هادی معماریان در این دیدار طی سخنانی با اشاره به اینکه مجوز مرکز نوآوری  ترشیز سال 95  صادر شد و به رغم حمایت های محدودبه نسبت کارخوب پیش رفت و خوشبختانه از اردیبهشت امسال با حمایت معاونت علمی ریاست جمهوری از مرکز نوآوری و شتابدهی ترشیز با جدیت فعالیت این مرکز پیگیری شد.
وی افزود:  در این مدت با اختصاص فضایی استیجاری با زیربنای 540 متر مربع و وجود 15 کلاس به عنوان فضای آموزشی توانستیم مرکز نوآوری را در منطقه معرفی کنیم و در این مدت کوتاه  دو کارگاه  توسط مرکز نوآوری در کاشمر برای شهروندان برگزار شد.
وی با تاکید براینکه مرکز نوآوری ترشیز علاوه بر نیاز به حمایتهای مالی معاونت علمی ریاست جمهوری، برای اعتلای فعالیت خود نیاز  به مشاوره و کمکهای معنوی و علمی دارد؛گفت: مرکز آموزش عالی کاشمر به عنوان یک دانشگاه کوچک، نیروی توانمند برای برگزاری استارتاپ ها و کسب و کارهای نوین را ندارد؛ لذا نیازمند دریافت خدمات مشاوره ای هستیم به ویژه آن که در حال حاضر محصولات دانش بنیان نیازهای بسیاری از افراد را در زندگی تامین می کند اما برای ورود این محصولات به بازار پیش نیازهایی لازم است که در همه بخش ها برای هدایت یک ایده خلاقانه، ثبت و حفاظت از  آن و تلاش برای تجاری سازی ایده ها و بازیابی و ...  نیاز به دریافت خدمات مشاوره ای داریم به ویژه آن که منطقه ترشیز شامل شهرستانهای کاشمر ، بردسکن، خلیل آباد و کوهسرخ  پتانسیل های زیادی در زمینه کشاورزی و گردشگری زیارتی، پتانسیل صنایع دستی از جمله فرش کاشمر و پتانسیل اقلیمی  و ... دارد به طوری که مناطقی با  بارندگی 450 میلیمتری تا 50 میلیمتری  در این محدوده داریم، بزرگترین تولید کننده انگور و کشمش  هستیم اما در زمینه فراوری و بسته بندی هنوز کار زیادی نشده که با توجه به مسئولیت اجتماعی دانشگاه وظیفه داریم در این حوزه ورود کنیم.
دکتر معماریان خاطر نشان کرد: در حوزه حمایت از هسته های نواور نیاز به مشاوره داریم تا بتوانیم از صاحبان ایده های برتر حمایتهای لازم را داشته باشیم.
وی اظهارداشت: در مرکز آموزش عالی دو رشته مهندسی کامپیوتر و علوم کامپیوتر فعال است که می توانیم از این پتانسیل برای ارتقا کار مرکز نواوری ترشیز استفاده کنیم.

شاهد تنومند ترشدن نهال نوپای مرکز وآوری و شتابدهی ترشیز هستیم
مدیر طرح و برنامه مرکز آموزش عالی کاشمر نیز در این دیدار با ابراز خرسندی از مساعدت معاونت علمی ریاست جمهوری  برای تنومندتر شدن نهال  مرکز نوآوری ترشیز که  از فعالیت آن  همه مردم منطقه منتفع می شوند گفت: طبق تفاه
م نامه ای که بین مرکزآموزش عالی کاشمر با معاونت علمی و فناوری ریاست جمهوری منعقد شد قول تخصیص کمک مالی به این مرکز داده شد.
مهندس صادق طیفوری افزود: 50 درصد از مبلغ مورد تعهد معاونت علمی و فناوری ریاست جمهوری تخصیص یافت و گزارش هزینه کرد آن ارائه شد.
وی ابراز امیدواری نمود، با تسریع در پرداخت بخش دوم اعتبارات تخصیصی با این مرکز شاهد تسریع در روند کار آن باشیم.