امروز سه شنبه 29 اسفند 1402

خرید دستگاه اسپکتروفتومتر برای آزمایشگاه محیط زیست مرکز آموزش عالی کاشمر

 یک  دستگاه اسپکتروفتومتر برای آزمایشگاه محیط زیست مرکز آموزش عالی کاشمر خریداری شد.  کارشناس امور آزمایشگاه های مرکز آموزش عالی کاشمر گفت: این دستگاه جدید برمبنای آخرین تکنولوژِ‌های روز دنیا طراحی شده تا نیاز کاربران در دستیابی هرچه بهتر به نتایج با دقت و صحت بالاتر را تضمین نماید.

 

 

روحانی در گفتگو با روابط عمومی و امور بین الملل مرکز آموزش عالی کاشمر گفت:  در این دستگاه ها استفاده از منوکروماتورczerny-turner توانسته تامین ‌پهنای باند مناسب جهت اندازه گیری را تضمین نماید. از طرفی به کارگیری ۴ فیلتر Sequential band pass نیز کمک ویژه‌ای به کاهش میزان نور هرز در دستگاه به کمتر از ۰.۰۵ ٪ نموده است و همچنین امکان دستیابی به سیگنال اندازه گیری در محدوده Abs3-+ را مهیا نموده است. از سوی دیگر تکنیک RBT نیز میزان نوسانات اپتیکی در پروسه اندازه گیری را در حد یک دستگاه دو پرتوی کاهش داده و در کنار دتکتورهای سیلیکونی با نویز پایین نهایت پایداری و گزینش پذیری در انتخاب طول موج مورد نظر را ایجاد نموده است.

وی با اشاره به ویژگی های این دستگاه گفت: امکان Scan طول موج، تطابق کامل با سیستم های LIMS، ارائه انواع بسته های کاربردی جهت آنالیز آنزیمی مواد غذایی، امکان استفاده از انواع سلهای اسپکتوفتومتری با سایز مختلف و امکان اتصال به سیستمهای  ONLINE کمپانی HACH از جمله ویژگی های این دستگاه است.

وی گفت: این دستگاه در بخش آشامیدنی ها، آب شرب، فاضلاب، آبهای صنعتی، نیروگاه‌ها و صنایع دارویی کاربرد دارد.

گفتنی است؛ در حال حاضر مرکز آموزش عالی کاشمر به آزمایشگاه های آب و خاک، فیزیک پایه، مدار منطقی، رباتیک، تندرستی و علوم ورزشی، ژئوماتیک، زبان و کامپیوتر تجهیز می باشد.

دسته مطلب: