امروز جمعه 10 فروردين 1403

برای اولین بار جمعیت دانشجویی فعال مرکز آموزش عالی کاشمر چهاررقمی شد

رئیس مرکز آموزش عالی کاشمر گفت: برای اولین بار جمعیت دانشجویی فعال مرکز آموزش عالی کاشمر چهاررقمی شدو به عدد هزار و ۶۹ دانشجو رسید.
دکتر هادی معماریان در گفتگو با روابط عمومی و امور بین الملل مرکز آموزش عالی کاشمراظهار داشت: این مرکز آموزش در سال ۹۰ با ۲۰ دانشجو در رشته مهندسی آب شروع به فعالیت کرد و در سال ۹۲ یک رشته دیگر، در سال ۹۳ رشته مهندسی کامپیوتر و در سال ۹۴ با اضافه شدن دو رشته دیگر جمعا به شش رشته رسید.
وی افزود: این مرکز در سال ۹۲، ۱۲۸ دانشجوی فعال داشته، در سال ۹۶ ۵۶۵ دانشجو و پارسال به ۸۱۰ دانشجوی فعال رسیده است.
وی گفت: امسال با شناخته شدن مرکز در سطح منطقه به مدد فعالیت‌های مختلف آموزشی، پژوهشی، کارآفرینی و ارتباط با صنعت و جامعه و فرهنگی توانست به رکورد ۱۰۶۹ دانشجوی فعال برسد.
معماریان اظهارداشت: متاسفانه به دلیل سیاست‌های انقباضی وزارت عتف، مرکز آموزش عالی کاشمر نتوانست تعداد رشته‌های خود را از شش کدرشته فراتر برده و در جذب هیات علمی و نیروی کارمندیبا محدودیت‌های زیادی مواجه شده است.
وی با بیان اینکه اعتبارات این مرکز در سال های ۹۷ و ۹۸ به کمک مجموعه مدیرتی مرکز و نماینده وقت تا حد نسبتاً مناسبی افزایش یافت ولی بازهم این افزایش به نسبت افزایش تعداد دانشجو نبوده است.
معماریان گفت: شیب افزایش تعداد دانشجوی مرکز در سال ۹۸ نسبت به سال ۹۲، ۵۳۲ درصد بوده این درحالی‌است که شیب افزایش اعتبارات هزینه ای مرکز فقط ۱۷۶ درصد در دوره مشابه بوده است.
وی با بیان اینکه در سه سال اخیر فعالیت‌های زیادی در حوزه‌های اداری و مالی و زیرساخت‌های اتوماسیون و رفاهی دانشجویان انجام شده که همگی با استفاده از اعتبارات ابلاغی یا صرفه‌جویی‌هایی بوده که مدیریت مالی و اداری مرکز داشته اند.
رئیس مرکز آموزش‌عالی کاشمر اقبال زیاد مردم منطقه به این مرکز را نشان دهنده پتانسیل بالای آن در جذب دانشجوی بومی دانست و گفت: فعالیت این مرکز نقش زیادی در صرفه‌جویی هزینه‌های دانشجویی خانوارهای عمدتاً محروم و کم بضاعت منطقه دارد؛ضمن اینکه با گسترش فعالیت‌های این مرکز، زمینه‌های مناسبی در اشتغالزایی منطقه ایجاد شده و وجود واحدهای وابسته‌ای مانند مرکز نوآوری و شتابدهی ترشیز نیز زمینه‌های بروز استعدادهای نهفته جوانان این منطقه را به‌وجود آورده است.
وی افزود: با توجه به تصویب سند راهبردی، این مرکز در صورت حمایت توانایی این را خواهد داشت که تعداد رشته‌های خود را متناسب با نیازهای منطقه در افق ۱۴۰۳ به بیش از ۲۰ رشته رسانده و با جذب حداقل ۲۰ عضو هیات علمی دیگر و تملک فضاهای فیزیکی بیشتر زمینه تبدیل شدن به مجتمع آموزش عالی را فراهم نماید.

دسته مطلب: