امروز جمعه 10 فروردين 1403

بخش خصوصی موتور محرکه توسعه است

به گزارش پایگاه خبری تحلیلی ایران نیوز آنلاین؛ خباز، نماینده ادوار مجلس شورای اسلامی در همایش توسعه پایدار با رویکرد توسعه پایدار و چالش‌های سرمایه‌گذاری منطقه ترشیز که به همت مرکز آموزش عالی کاشمر برگزار شد؛ برگزاری چنین همایش هایی را برای توسعه و پیشرفت منطقه توسط مرکز آموزش عالی کاشمر بسیار ارزشمند دانست و گفت: بدون شک از جای دیگر کسی برای رفع مشکلات منطقه نخواهد آمد بلکه این خود مدیران هستند که باید همت کرده و اراده کنند.

خباز با تاکید براینکه باید بخش خصوصی را حمایت کرد، عنوان کرد: شرایط را باید به گونه‌ای فراهم کرد تا سرمایه‌گذاران با فراغ بال این شهر را برای سرمایه‌گذاری انتخاب کنند.

وی عنوان کرد: مسئولان شهرستان کاشمر باید تصمیم حمایت همه جانبه از بخش خصوصی و سرمایه گذاران برای رفع مشکلات و توسعه پایدار منطقه بگیرند تا بتوانند در مسیر توسعه و پیشرفت قرار بگیرند.

خباز از بخش خصوصی به عنوان موتور محرکه توسعه نام برد و اظهار کرد: با درآمد دولتی کشور قابل اداره نیست اگر مدیری هنوز در ذهن خود به فکر درآمد دولتی و پول نفت است برای مدیریت مناسب نیست و خودش باید کنار برود.

وی با بیان اینکه این نوع تفکر برای اداره کردن کشور مناسب نیست، عنوان کرد: برای جذب بخش خصوصی ابتدا باید اعتماد سازی ایجاد کرد.

استاندار قبلی استان سمنان با اشاره به اینکه بخش خصوصی می‌خواهد وقتی وارد اتاق مسئولی شد همانند گذشته به چشم زالو صفتان به آنها نگاه نشود، عنوان کرد: سرمایه گذار امروز مجاهد فی سبیل الله و جهادگر است.

وی با اعلام اینکه افرادی که در منطقه و کشور سرمایه گذاری می‌کنند حرمت دارند، بیان کرد: اکنون در یک جنگ اقتصادی قرار گرفته‌ایم.

خباز ابزار کار مبارزه با جنگ اقتصادی را توجه به بخش خصوصی دانست و گفت: اگر حرمت این افراد حفظ شود بدون شک خودشان سرمایه را تامین کرده و منابع تولید جدید را به وجود خواهند آورد و به در نوآوری کمک می‌کنند فقط باید مسئولان بسترهای لازم را فراهم آورند.

وی در ادامه با تاکید براینکه مسئولان شهرستان کاشمر باید راه اندازی دبیرخانه دائمی توسعه پایدار را جدی بگیرند در غیر این صورت با مشکلات بسیاری مواجه خواهید شد، افزود: اگر مسئولان دولتی بخواهند سردمدار کارها شوند و مدام تعیین تکلیف کنند بخش خصوصی تمایلی به سرمایه‌گذاری در منطقه نخواهد داشت.

خباز با تاکید براینکه مسئولان باید راه را برای ورود سرمایه گذاران هموار کنند، بیان کرد: باید تمامی مباحث و مسائلی که در این همایش مطرح شد را عملیاتی کرد.

منبع: ایران نیوز آنلاین