امروز جمعه 10 فروردين 1403

بازدید شهردار کاشمر و اعضای شورای شهر  و مسئول دفتر نمایندگی مقام معظم رهبری در دانشگاههای منطقه از مرکز نوآوری وشتابدهی ترشیز

شهردار کاشمر و اعضای شورای شهر در معیت مسئول دفتر نمایندگی مقام معظم رهبری در دانشگاههای منطقه، از مرکز نوآوری وشتابدهی ترشیز بازدید کردند. 
به گزارش روابط عمومی و امور بین الملل مرکز آموزش عالی کاشمر در این بازدید تیم های نوآور مستقر در مرکز نوآروی و شتابدهی ترشیز به بیان مشکلات و مطالبات خود از مجموعه شهرداری و شورای شهر در راستای تحقق شعار سال " تولید، دانش بنیان، اشتغال آفرین" پرداختند. 
مدیر مرکز نوآوری و شتابدهی ترشیز در ابتدا طی سخنانی با بیان اینکه امروزه خیلی از نهادها، سازمان‌ها و شرکت‌های خصوصی وارد مقوله فناوری‌های نوآورانه شده‌اند که این روند برای پیشرفت‌های همه جانبه تاثیرگذار است؛ بیان کرد: توسعه فعالیت‌های نوآورانه و حمایت هدفمند از تیم‌های نوآور مهم‌ترین رویکرد ما بوده و پژوهش‌های فراوانی انجام شده که در فرآیندهای عملیاتی از آنها استفاده نشده است. 
دکتر مجید عاقل با ارائه گزارشی از فعالیتهای مرکز نوآوری و شتابدهی ترشیز که مجوز خود را در سال ۱۳۹۵ اخذ کرده گفت: خوشبختانه مسیر روبه رشدی را در پیش داریم به طوریکه با پیگیریهای انجام شده چندی پیش این مجموعه دانشگاهی موفق به اخذ مجوز مرکز رشد کشاورزی نیز شد.
وی افزود: ما بنا را بر آن گذاشته‌ایم که با ایجاد شبکه بزرگی از نخبگان و صاحبان فکر و ایده، یک اتاق فکر بزرگ ایجاد کنیم و با حمایت‌ از صاحبان ایده در تولید محصول به آنها کمک کنیم و با هدایت و مشاوره درست، این واحدها را به سمت تجاری‌ سازی محصول و دانش‌بنیان شدن سوق دهیم.
دکترعاقل گفت: با راه‌اندازی مرکز نوآوری و شتابدهی ترشیز، نخبگان فضایی برای پیاده کردن طرح و ایده‌هایشان خواهند داشت و با هم افزایی با شهردرای و شورای شهر و اختصاص فضای کارگاهی مناسب و انجام حمایتهای مادی و معنوی از افراد نوآور مسیر رشد شهرستان با سرعت بیشتری پیموده می شود.
 وی گفت: هم اکنون ۱۲ تیم نوآور در این مرکز استقرار یافته‌اند و تعدادی در مسیر دانش‌بنیان شدن قرار دارند.
 شهردار کاشمر  نیز با اعلام آمادگی  شهرداری، برای حمایت از نخبگان و شرکتهای دانش‌بنیان گفت: مجموعه شهرداری و شورای شهر برای بروز خلاقیت و پرورش ایده‌ها و ایجاد کسب و کارهای نو در شهر با کمک دانشگاه و مرکز نوآوری ترشیز، برنامه‌ریزی می‌کند.
اصغر کوهسرخی افزود: با توجه به شعار سال " تولید، دانش‌بنیان و اشتغال آفرین" و با عنایت به منویات رهبری در حوزه حمایت از فعالیتهای دانش بنیان، شهرداری و مجموعه شورای شهر بر شتاب‌دهی واحدهای نوآوری تاکید دارد و با تلاش برای تجمیع ایده‌های این واحدها برای ایجاد شرکت های دانش‌بنیان مبتنی بر ایده و فکر برنامه‌ریزی می‌کند.
وی با ابراز خرسندی از فعالیت مرکز نوآوری و شتابدهی و هدایت صاحبان ایده به سمت و سوی این مرکز گفت: شهرداری و شورای شهر تا حد امکان، برای حمایت از افراد نوآور و سرمایه‌گذاری در این حوزه و یا تلاش برای جذب سرمایه‌گذار پای کار است.
 مسوول نهاد نمایندگی مقام معظم رهبری در دانشگاههای ترشیز و عضو شورای شهر کاشمر نیز در ادامه این بازدید بر هم افزایی مجموعه شهرداری و شورای شهر با دانشگاه تاکید کرد و افزود: به کارگیری امکانات شهرداری در کنار استفاده از منابع انسانی دانشگاهها در مسیر توسعه منطقه نتیجه بخش خواهد بود.
حجت الاسلام میثم خزاعی با تاکید بر برگزاری همایش نخبگانی به منظور شناسایی توانمندی‌های نخبگان، گفت: باید از همه پتانسیلهای موجود منطقه در مسیر رشد و تعالی بهره ببریم و  از ارائه هرگونه حمایت مادی و معنوی دریغ نکنیم.

دسته مطلب: