امروز پنجشنبه 9 فروردين 1403

انتخابات شورای صنفی دانشجویان مر کز آموزش عالی کاشمر برگزارشد

مدیر امور دانشجویی مرکز آموزش عالی کاشمر از برگزاری انتخابات شورای صنفی دانشجویان مر کز آموزش عالی با حضور حداکثری دانشجویان خبر داد.
علی اصغر مازنی در گفتگو با روابط عمومی و امور بین الملل مرکز آموزش عالی کاشمر اظهار داشت: همزمان با برگزاری انتخابات شوراهای صنفی دانشجویان دانشگاه های کشور در اردیبهشت ماه هر سال، مرکز آموزش عالی کاشمر نیز با انجام اطلاع رسانی و فرایند ثبت نام از دانشجویان متقاضی در طول هفته های اخیر ، این انتخابات را با حضور حداکثری دانشجویان برگزار نمود .
وی افزود: از بین ۱۳ دانشجوی علاقمند به عضویت در شورای صنفی دانشجویان، هشت نفر پس از بررسی صلاحیتها و طب کردن فرایند ثبت نام خود را در معرض انتخاب قرار دادند.
وی گفت: پس از شمارش آراء مأخوذه صندوق های رأی در بخش خانم ها و آقایان تعداد 172 رأی کسب گردید که تعداد دو رای باطله و مابقی صحیح می باشد.
وی افزود: براساس آرا شمارش شده زینب بختیاری با 105 رای ، حمیدرضا پوراکبر با 65 رای، محمد کریم پور با 62 رای، محمد رضا زمانی 62 رای، سید مهدی موسوی با 54 رای، به عنوان اعضای اصلی و امیرحسین بختیار با53 رای،احمد فلاح با 49 رای به عنوان اعضای علی البدل انتخاب شدند
وی اظهار داشت: شمارش آرائ مأخوذه با حضور تعدادی از مسئولان مرکز همچنین دبیر سابق شورای صنفی آقای پوراکبر و جانشین دبیر خانم بلاغی صورت پذیرفت.
گفتنی است؛شورای صنفی دانشجویان نهادی دانشجویی است که به منظور مشارکت دانشجویان در تصمیم‌گیری و برنامه‌ریزی برای امور صنفی، رفاهی و آموزشی دانشجویان در دههٔ هفتاد شکل گرفت. اهرم تحقق این هدف همواره، افزایش آگاهی دانشجویان نسبت به مسائل صنفی جهت احقاق حقوق‌شان بوده است. شورای صنفی نهادی است که خارج از جناح‌بندی‌های سیاسی و توسط خودِ بدنه دانشجویی با هدف تحقق‌بخشی به مطالبات دانشجویان شکل گرفته است و بارزترین مشخصهٔ آن اعمال خواست و نظر دانشجویان بر نحوهٔ مدیریت و ساماندهی دانشگاه بوده است.