امروز پنجشنبه 9 فروردين 1403

از صاحبان ایده های برتر حمایت می کنیم

معاون نوآوری و تجاری سازی فناوری معاونت علمی و فناوری ریاست جمهوری نیز در این دیدار طی سخنانی با اشاره به لزوم سرمایه گذاری برروی ایده های جوانان گفت:  ما تلاش داریم زیرساخت‌های لازم برای آموزش نسل جوان در راستای تحقق ایده های نوآورانه آنها فراهم کنیم.
پیمان صالحی افزود: باتوجه به فعال شدن بیش از پیش مرکز نوآوری و شتابدهی ترشیز این آمادگی را داریم که به تیمها و هسته های نوآور فعال در این مرکز از طریق تیمهای حرفه ای  که به عنوان کارگزاران ما  به طور حرفه ای کار انجام می دهند خدمات مشاوره ای ارائه دهیم.
وی افزود: خوشبختانه امروز با توسعه تکنولوژیهای ارتباطی  نیاز به حضور فیزیکی صرف نیست و می توان پیگیری امور را با روشهای مختلف از جمله ویدیو کنفرانس  و ... انجام داد.
دکتر صالحی ابراز داشت: ما آمادگی داریم ترتیبی بدهیم که بتوانیم خدمات مشاوره ای ارائه دهیم؛ زیرا پذیرش صاحبان ایده در مرحله اول مهم است و محدودیت ها در ورودی و  قبول ایده ها گاه دردسرساز است.
وی با اشاره به ضرورت تعامل  مرکز نوآوری و شتابدهی ترشیز با دفتر معاونت علمی و فناوری ریاست جمهوری،گفت:  در صورت نیاز و تشخیص مسئولان اگر منابع مالی برای ایده های خلاقانه و تجاری سازی آنها نیاز باشد  تخصیص می یابد اما باید به یاد داشت که کمک بلاعوض در تجاری سازی سم است.
وی گفت: البته در شهرهای کوچک قضیه فرق می کند و ما آماده ارائه  حمایت های بیشتر هستیم  اما نباید همه را به سمت کمک بلاعوض برد و می توان منابع حداقلی را در اختیار افراد خلاق و صاحبان ایده گذاشت.
وی افزود: در حال حاضر ریل گذاری  لازم صورت گرفته و می توان براساس زیرساختهای موجود از صاحبان ایده های برتر با کمک صندوق های اعتباری پژوهشی به افراد خلاق کمک کرد .
دکترصالحی با ابراز خرسندی از همت وحمیت  مسئولان مرکزنوآوری و شتابدهی ترشیز  گفت: موضوع  فعالیت شرکتها و هسته های  فناور و نوآور را با جدیت باید پیگیری کرد.
وی با بیان اینکه معاونت علمی و فناوری ریاست جمهوری در تعامل با مجموعه  مراکز نواوری و شتابدهی با نظم و کمترین بروکراسی فعالیت دارد تا با استفاده از پتانسیل مناطق مختلف مسیر رفع عقب ماندگی ها را کوتاه کند.
وی افزود:  ما ازطریق صندوقهای پژوهشی مسائل مالی مراکز نوآوری و افراد صاحب ایده خلاق را پیش می بریم  و در صورت داشتن برنامه اعتبار به راحتی در اختیار  آنها قرار می گیرد اما باید مسیر فعالیتها به گونه ای باشد که بعد از چند سال برگزاری استارتاپها  و کارگاه های آموزشی و ... زمینه فعالیت یک شرکت دانش بنیان فراهم شود و همه برنامه های آموزشی مراکز نوآوری باید به نتیجه  برسد و زمینه ساز تشکیل شرکتهای دانش بنیان شود.
وی بر تسریع در استقرار تیمها و هسته های نوآور و برنامه ریزی  برای فعالیت آنها تاکید کرد

پرداخت کمکهای مالی به مرکز نوآوری ترشیز در دست اقدام است
مدیرکل دفتر نوآوری و کسب و کارهای نوین معاونت علمی ریاست جمهوری طی سخنانی با بیان اینکه خوشبختانه مرکز نوآوری و شتابدهی ترشیز با ارائه گزارش فعالیت های خود آینده روشنی پیش رو دارد گفت: پرداخت مرحله بعدی کمک های مالی به این مرکز در دست اقدام است.
دکتر مریم ملونی با بیان اینکه علاوه برکمکهای مالی در زمینه محتوایی می توانیم از مجموعه های شتابدهنده  کمک بگیریم و هم افزایی را شکل دهیم  تا به غربالگری ایده ها در منطقه  کمک بدهند.
وی افزود: چنانچه ایده هایی پس از غربالگری مشخص شد قابلیت این را دارند در قالب یک شرکت کارکنند و به عنوان  صنایع خلاق می توان  برای حمایت از آنها اقداماتی کرد.
 وی تصریح کرد : ما آماده ارائه خدمات مشاوره ای  و معرفی فعالیتهای حمایت از صاحبان ایده های برتر هستیم  تا با هم افزایی بیشتر طرح های  نوآورانه و ایده های خلاق خوب پیش برود و به مرحله تجاری سازی  هم برسد.

دسته مطلب: